fbpx
16 september 2021

Schade, 68% past de werkwijze niet uniform toe

14 september gaf ik het webinar “Simpel IT service management”. We vroegen de deelnemers: “Hoe ervaren jullie de huidige inrichting van de IT-werkwijze?”.
De antwoorden waren best schokkend…
Gelukkig gaf 35% aan dat het goed liep met de ondersteuning door service management tools zoals TOPdesk en Ultimo.

Niet uniform toegepast

Maar ook constateerde bijna 70% dat de werkwijze niet uniform wordt toegepast. En dit is één van de grootste verliesposten in de IT-dienstverlening. Met het niet uniform werken ontstaat grote inefficiency door:

  • klanten die geen eenheid ervaren in de levering van IT-diensten
  • discussie over de te volgen werkwijze
  • verschillen in registratie en daardoor slechte opvolging en vertraging
  • fouten in de afhandeling van calls
  • niet eenduidige registratie waardoor stuurinformatie onbetrouwbaar wordt.

Complex georganiseerd

Een van de oorzaken van het niet uniform toepassen van de werkwijze is vaak aan een onduidelijke, niet goed ingerichte of slecht gecommuniceerde werkwijze.

Maar ook is de werkwijze vaak zo complex georganiseerd, dat deze niet toegepast kan worden. En dan heeft de professional geen keus dan zelf een weg te kiezen, waarbij deze weg vaak anders zal zijn dan die van zijn collega, en dus niet uniform.

Weten wanneer hulp nodig is

De overmatige neiging tot control leidt tot verlies van control. De professional heeft geen keurslijf nodig, waarin alle eventualiteiten zijn uitgewerkt, maar ondersteuning die het dagelijkse werk organiseert en waarbij in bijzondere situaties vertrouwd wordt op zijn vakmanschap, en dat kan ook betekenen dat hij weet wanneer hulp nodig is.

Flow staat voorop

Een werkbare inrichting van de werkwijze is een eenvoudige inrichting, waarbij de flow voorop staat. Door de service management tools goed te laten aansluiten op de gekozen werkwijze ontstaat eenheid tussen proces en product waardoor People, de professional zijn werk, samen met zijn collega’s uniform kan uitvoeren.

Omdat het werkt

Simpel service management is geen catchy managementkreet, maar de basis voor efficiënt werken. Omdat het kan én omdat het werkt!

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

Uitbreken voor informatie-beveiliging

Iedereen is bijzonder. Die gedachte bepaalt het denken en doen bij Ipse de Bruggen. Zij bieden bijzondere zorg aan mensen met een handicap. Daarbij heeft Ipse  de Bruggen constant aandacht voor het...

Is IT Service Management jouw passie? Versterk ons ISM-team!

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode . Deze hebben zich ontwikkeld tot de moderne IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in korte tijd...

Kick-off ISM bij grootste zorghulpverlener Zuid-Holland

Na een eerste kennismaking op de ISM Infodag in november 2017, is vandaag is de aftrap van het ISM-traject. In totaal gaan 75 medewerkers van Ipse De Bruggen werken volgens de ISM-methode. De...

ISM-compliancytool DEMO!

Het toetsen én toepassen van NEN7510 voor de zorg en BIO voor de overheid was nog nooit zo eenvoudig. Met de online tool op ISMcompliancy.nl kun je in een handomdraai bladeren door de normen en...

Integrale dienstverlening voor Stad Geel

In 2017 is de afdeling ICT van Stad Geel gaan werken met ISM. Na een succesvol traject is besloten de methode ook op de afdeling Patrimonium uit te rollen. Het Patrimonium coördineert alle...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000