Verbeterde samenwerking voor ziekenhuis Gelderse Vallei door verdere uitrol ISM

Ziekenhuis Gelderse Vallei heeft in 2011 kennisgemaakt met ISM. Destijds is de werkwijze van de ICT-afdeling georganiseerd op basis van de ISM-methode. Dit is zo goed bevallen dat besloten is om de methode breder toe te passen. In 2017 is het project gestart om de werkwijze van de afdelingen Applicatiebeheer, Informatiemanagement en ook decentrale applicatiebeheerafdelingen op dezelfde manier in te richten. De inrichting van TOPdesk is tijdens de invoering geoptimaliseerd om de werkwijze maximaal te ondersteunen. Zo plukken deze afdelingen ook de vruchten van een geïntegreerde, eenduidige werkwijze. Jan van Marum, van onze partner Grip on IT, heeft het project begeleid.

Succesvol

De organisatie heeft de implementatie als zeer succesvol ervaren. Met name Functioneel Beheer heeft een belangrijke rol gekregen binnen de organisatie, waardoor de afdeling een grotere toegevoegde waarde heeft. De werkwijze op basis van de processen Afspreken (SLM) en Specificeren (SPM) is duidelijk beschreven én wordt daadwerkelijk toegepast. Klantaanvragen voor nieuwe of gewijzigde functionaliteit worden nu beter beoordeeld, met als belangrijkste criterium wat de beste oplossing is voor ZGV.
ZGV is erg enthousiast over het project: de processen zijn op orde, de werkwijze is geheel geaccepteerd en wordt begrepen door de hele werkorganisatie. De ISM-methode wordt op de juiste manier ingezet. De volgende stap is belangrijk: het daadwerkelijk DOEN, waardoor de afgesproken werkwijze onbewust bekwaam wordt toegepast.
Dankzij goede begeleiding en samenwerking is het project binnen tijd en budget opgeleverd.

ISM Infodag

Wil je kennismaken met Modern Service Management en de ISM-methode? Dan is de ISM Infodag op 7 december de uitgelezen kans om in contact te komen met bedenkers, toepassers en gebruikers van de...

Integrale dienstverlening voor Stad Geel

In 2017 is de afdeling ICT van Stad Geel gaan werken met ISM. Na een succesvol traject is besloten de methode ook op de afdeling Patrimonium uit te rollen. Het Patrimonium coördineert alle...

ISM trainingen succesvol!

Opleidingen vormen een wezenlijk onderdeel van verandertrajecten. Maar daarnaast zijn er ook mensen die nieuwsgierig zijn naar de ISM- of FSM-methode. Voor al deze mensen worden al jaren...

ISM en FSM release 3.7 is uit

De ISM- en FSM-methode organiseren de werkwijze van beheerorganisaties. De methode wordt continu doorontwikkeld, zowel door Servitect, haar partners, als door de ISM- en FSM-gebruikers. De...

Stad Geel gaat live

Stad Geel (België) is 17 oktober live gegaan met ISM. Het project wordt geleid door onze Belgische ISM-partner Uptime. De reden van Stad Geel om te gaan werken met de ISM-methode is verdere...

ISM Masterclass

De ISM Masterclass is een training voor ervaren ITSM-consultants, procesmanagers en IT-managers, die hun kansen zelf willen creëren en daarmee aan hun succes willen bouwen. Kijk hier voor meer informatie.

ISM Infodag 2019

ISM infodag 2019

Tijdens de ISM Infodag op 10 december ontdekt u laatste trends op het gebied van ITSM. Ook is er volop gelegenheid tot netwerken. Zo komt u gemakkelijk in gesprek met professionals die u verder kunnen helpen met verschillende IT-doelstellingen en uitdagingen. Deelname aan het evenement is gratis.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

info@ismportal.nl
050 - 5791387