fbpx
15 oktober 2020

Toename belangstelling in IT-gebruikerservaring

IT-afdelingen tonen steeds vaker hun belangstelling in de gebruikerservaring van hun klanten. Logisch, als klanttevredenheid één van je belangrijkste doelstelling is, dan wil je niet met een verouderd onderzoek sturen, maar wil je een actueel en trendmatig inzicht in het oordeel van je gebruikers. Wij merken de toenemende belangstelling door het aantal aanvragen die we van onze klanten krijgen voor gebruikers- en medewerkers tevredenheidsonderzoeken. Zeker nu het einde van het jaar nadert wil het management dit weten.

Belangrijke KPI

Deze onderzoeken die in de vorm van een elektronische enquête worden verstuurd, geeft snel inzicht in de tevredenheid van de IT-gebruikers en de IT-medewerkers. En dat is voor een manager van groot belang omdat dit vaak een belangrijke KPI is. Resultaten worden dan inzichtelijk over bijvoorbeeld leveren, informeren, herstellen, wijzigen, voorkomen, enz..

Trendmatige herhaling
Door de onderzoeken periodiek te houden ontstaat trendmatig inzicht. Hoe ontwikkelt de tevredenheid zich, wat is de invloed van getroffen aanpassingen? En om gebruikers niet meer dan één keer per jaar te vragen naar hun mening kan de doelgroep opgesplitst worden. Zo kan er bijvoorbeeld maandelijks, tweemaandelijks, per kwartaal of halfjaarlijks onderzoek plaatsvinden zonder mensen te irriteren voor nog een enquête. Het management krijg zo wel trendmatige informatie die eenvoudig gedeeld kan worden en kan gaan sturen op de resultaten.

Stijgende gebruikerstevredenheid
De uitkomsten van de enquêtes vormen stuurinformatie waarop de IT-afdeling haar beleid kan baseren. Het is onze ervaring dat gebruikers het op prijs stellen dat hun IT-afdeling zich betrokken toont en om hun mening vraagt, zeker als de resultaten ook worden teruggekoppeld en ingespeeld wordt op de uitkomsten.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

Servitect opent vestiging in Leusden

De toenemende toepassing van de ISM-methode bij organisaties in Nederland heeft ook geleid tot een groei van onze organisatie. Hierdoor ontstond de behoefte uit te breiden naar een extra locatie in...

Dienstverlening in coronatijd

De corona pandemie houdt ons al maandenlang in haar greep. Vrijheden die we vanzelfsprekend vinden worden ingeperkt en onze werkzaamheden zijn in veel gevallen verplaatst naar onze woonomgeving....

Kick-off ISM bij grootste zorghulpverlener Zuid-Holland

Na een eerste kennismaking op de ISM Infodag in november 2017, is vandaag is de aftrap van het ISM-traject. In totaal gaan 75 medewerkers van Ipse De Bruggen werken volgens de ISM-methode. De...

ISM-compliancytool DEMO!

Het toetsen én toepassen van NEN7510 voor de zorg en BIO voor de overheid was nog nooit zo eenvoudig. Met de online tool op ISMcompliancy.nl kun je in een handomdraai bladeren door de normen en...

Is IT Service Management jouw passie? Versterk ons ISM-team!

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode . Deze hebben zich ontwikkeld tot de moderne IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in korte tijd...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000

ISM Foundation training

Prettig en efficiënt samenwerken, zonder misverstanden en onnodige vertraging. Na de training heb je inzicht in jouw werkzaamheden en de basisprocessen van ITIL. Je ontvangt praktische tips en tricks om deze processen optimaal toe te passen in jouw werkzaamheden.

Download direct de opleidingsbrochure.