fbpx
9 augustus 2019

STAD GEEL: GEBOUWBEHEER ONDER ISM-METHODE

Na de succesvolle implementatie van de ISM-methode bij de afdeling ICT in 2017 is de afdeling Patrimonium, die Gebouwbeheer uitvoert, de volgende.
Patrimonium wil met de ISM-methode net zo als de ICT-afdeling dat de aansturing en dienstverlening integraler plaats kan vinden en beter aangestuurd gaat worden vanuit het stadsbestuur. Op die manier kan de dienstverlening optimaal op de klanten van Patrimonium worden afgestemd.

Wie
De belangrijkste activiteit van Patrimonium is het coördineren van alle werkzaamheden met betrekking tot Gebouwbeheer. Een mooi bewijs dat ook een onderdeel als Gebouwbeheer  onder de paraplu van ISM als besturingsmodel prima toepasbaar is voor alle dienstverlening.

Wanneer, wat, waar
De klant (de gebouwenbeheerders) van Patrimonium wil weten wat, wanneer en waar ze informatie of een dienst gaan krijgen. Dit proces is sterk verbeterd met het invoeren van een aangepaste  intake.
Deze intake bestaat bijvoorbeeld uit vragen als:

  • Welke informatie is er van de klant nodig;
  • Welke adviezen/uitgangspunten zijn er vanuit wet- & regelgeving.

De verbeterde intake geeft meer relevante informatie waardoor een goede meerjarenplanning mogelijk wordt. Op basis hiervan zal vanaf september het werk beter geprioriteerd worden.

Onderaannemers
Veel van de uitvoering wordt door onderaannemers gedaan waarvan de Stedelijke Werkplaats de belangrijkste is. De werkafspraken met de Stedelijke Werkplaats zijn verbeterd waardoor er sneller kan worden gereageerd op klantmeldingen. De ISM-methode, die o.a. werkafspraken binnen het proces regelt, toont hiermee weer aan universeel toepasbaar te zijn.

Lees meer over de ICT-invoering in Stad Geel hier.

Meer weten over dit project? Neem contact op met de projectleider, Willem Buik.
T: +31(0)503050524
E: w.buik@servitect.com

ISM (proces)-managersdag

Een dag vol praktijkervaringen en een blik op de toekomst. Op 12 juni 2019 vindt de ISM (Proces)managersdag plaats in Het Oude Magazijn in Amersfoort. De praktijk van Agile Service Management staat...

1.000 x ISM-foundation, 450 x Masterclass!!

De afgelopen weken hebben we met de ISM- en FSM-trainingen mooie mijlpalen bereikt. Zo hebben we deze week de 450e deelnemer aan de ISM Masterclass verwelkomt. Kijken we naar de deelnemers aan de...

Is IT Service Management jouw passie? Versterk ons ISM-team!

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode . Deze hebben zich ontwikkeld tot de moderne IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in korte tijd...

Herken je deze verontrustende antwoorden?

Afgelopen dinsdag 8 juni gaven Wim Hoving en Robbert-jan van Lippevelde het webinar "Jouw IT-afdeling eenvoudig door de audit". We hebben al vaker een webinar over informatiebeveiliging gehouden en...

Zorg & ICT 2022, kom bij ons langs!

We hebben jullie gemist, maar gelukkig zijn we van dinsdag 14 tot en met donderdag 16 juni weer aanwezig op de Zorg & ICT beurs 2022. We hopen onze vele relaties in de zorg dan weer te spreken,...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000