fbpx
9 augustus 2019

Stad Geel: Gebouwenbeheer onder ISM-methode

Na de succesvolle implementatie van de ISM-methode bij de afdeling ICT in 2017 is de afdeling Patrimonium, die Gebouwbeheer uitvoert, de volgende.
Patrimonium wil met de ISM-methode net zo als de ICT-afdeling dat de aansturing en dienstverlening integraler plaats kan vinden en beter aangestuurd gaat worden vanuit het stadsbestuur. Op die manier kan de dienstverlening optimaal op de klanten van Patrimonium worden afgestemd.

Wie
De belangrijkste activiteit van Patrimonium is het coördineren van alle werkzaamheden met betrekking tot Gebouwbeheer. Een mooi bewijs dat ook een onderdeel als Gebouwbeheer  onder de paraplu van ISM als besturingsmodel prima toepasbaar is voor alle dienstverlening.

Wanneer, wat, waar
De klant (de gebouwenbeheerders) van Patrimonium wil weten wat, wanneer en waar ze informatie of een dienst gaan krijgen. Dit proces is sterk verbeterd met het invoeren van een aangepaste  intake.
Deze intake bestaat bijvoorbeeld uit vragen als:

  • Welke informatie is er van de klant nodig;
  • Welke adviezen/uitgangspunten zijn er vanuit wet- & regelgeving.

De verbeterde intake geeft meer relevante informatie waardoor een goede meerjarenplanning mogelijk wordt. Op basis hiervan zal vanaf september het werk beter geprioriteerd worden.

Onderaannemers
Veel van de uitvoering wordt door onderaannemers gedaan waarvan de Stedelijke Werkplaats de belangrijkste is. De werkafspraken met de Stedelijke Werkplaats zijn verbeterd waardoor er sneller kan worden gereageerd op klantmeldingen. De ISM-methode, die o.a. werkafspraken binnen het proces regelt, toont hiermee weer aan universeel toepasbaar te zijn.

Lees meer over de ICT-invoering in Stad Geel hier.

Meer weten over dit project? Neem contact op met de projectleider, Willem Buik.
T: +31(0)503050524
E: w.buik@servitect.com

Toename belangstelling in IT-gebruikerservaring

IT-afdelingen tonen steeds vaker hun belangstelling in de gebruikerservaring van hun klanten. Logisch, als klanttevredenheid één van je belangrijkste doelstelling is, dan wil je niet met een...

Ultimo webinar “De kracht van één loket”, dinsdag 11 mei 2021

Dinsdag 11 mei a.s. om 11:00 uur geeft Ultimo een webinar met als titel "De kracht van één loket". In dit webinar geven Vincent Ligt, Product Manager Ultimo, en Robbert-jan van Lippevelde, Directeur...

Updates ISMcompliancy

Het team achter ISMcompliancy zet zich voortdurend in om het systeem te optimaliseren en gebruikers de best mogelijke ervaring te bieden. Hoewel veel van deze verbeteringen zich achter de schermen...

ISM People vraagt 2 Ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk [INGEVULD]

Voor een relatie in de regio Utrecht zoeken we: 2 ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk Functie eisen: Ruime ervaring met de aansturing IT-processen Ervaring in een divers en snel...
Ziekenhuis monitor 2020

ISM ziekenhuis monitor 2020

Ook dit jaar organiseert Servitect weer de ISM ziekenhuis monitor. Hierbij worden IT-prestaties van de deelnemende ziekenhuizen onderling vergeleken op basis van data uit ITSM tools...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000