fbpx
3 november 2022

Serious Gaming, serious results

Game-impressie

Tijdens de corona periode hebben we geen games kunnen organiseren maar de afgelopen week konden we eindelijk deze leuke en leerzame techniek weer inzetten. Zo hebben we binnen een ICT-organisatie van een zorginstelling gekeken naar procesmatig werken en onderzocht hoe we dat kunnen verbeteren. De deelnemers hebben in een gesimuleerde haven gewerkt, waarin halffabricaten getransporteerd werden naar fabriekshallen waar de eindproducten werden geassembleerd.

Actuele knelpunten herkenbaar

In het spel hebben we het beheer aan het logistieke systeem gedaan: we moesten zorgen dat de fabrieken voldoende producten (volgens afspraken in een SLA) konden leveren. Met de Control-IT-4-ISM game worden actuele knelpunten in het team herkenbaar en bespreekbaar en wordt het effect van beter samenwerken ervaren. In het spel hebben we alle processen voorbij zien komen, en de mensen hebben ervaren wat procesmatig werken is en hoe ieder daar zijn rol in vervult.

Zelf ervaren

Dienstverlening is een teamprestatie. Het goed in beeld krijgen van het aansturen van de levering van IT-diensten aan de klant vergt samenwerking van veel partijen. Als deze onderlinge samenwerking hapert, dan loopt de dienstverlening niet. Vaak is het lastig op de werkvloer de haperende samenwerking weer vlot te trekken. Met een business game lukt dit vaak wel. In een ontspannen sfeer en even weg van de hectiek van het werk. Hier kunnen de medewerkers maar ook de leidinggevenden zelf ervaren wat hun rol in de dynamiek van het werk is. Immers, je neemt wel je persoonlijkheid naar de game mee. Het is een serieus spel maar met serieuze resultaten waar alle deelnemers van leren en die kennis weer kunnen toepassen in de dagelijkse praktijk.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

Is IT Service Management jouw passie? Versterk ons ISM-team!

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode . Deze hebben zich ontwikkeld tot de moderne IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in korte tijd...

De professionalisering van de werkwijze binnen het snelgroeiende Wortell (case study)

Wortell is een organisatie die in drie jaar zo’n vijfhonderd procent is gegroeid in aantal medewerkers. Voor organisaties die zo’n flinke groei doormaken is het een uitdaging om de onderlinge...

Remote werken zorgt voor meer flexibiliteit

Je hoort het regelmatig zeggen: "We zijn helemaal klaar met corona maar corona is nog niet klaar met ons". Het was dan ook een tegenvaller dat de 2e coronagolf ook daadwerkelijk doorzette en...

Loop stage bij Servitect

Volg jij op dit moment een hbo-opleiding en wil je ervaring op doen op het gebied van audit, kwaliteit, informatiebeveiliging en risicobeheersing? Loop dan je stage bij Servitect!  Wat is Servitect?...
Alrijne ISM-methode

ALRIJNE LIVE MET ISM-METHODE

Maandag 23 september jl. was het dan zover. Alrijne ging live met de eerste fase van de ISM-methode. De eerste verbeteringen en aanpassingen van de Alrijne processen zullen nu al merkbaar zijn. Zo...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000