fbpx
3 november 2022

Serious Gaming, serious results

Game-impressie

Tijdens de corona periode hebben we geen games kunnen organiseren maar de afgelopen week konden we eindelijk deze leuke en leerzame techniek weer inzetten. Zo hebben we binnen een ICT-organisatie van een zorginstelling gekeken naar procesmatig werken en onderzocht hoe we dat kunnen verbeteren. De deelnemers hebben in een gesimuleerde haven gewerkt, waarin halffabricaten getransporteerd werden naar fabriekshallen waar de eindproducten werden geassembleerd.

Actuele knelpunten herkenbaar

In het spel hebben we het beheer aan het logistieke systeem gedaan: we moesten zorgen dat de fabrieken voldoende producten (volgens afspraken in een SLA) konden leveren. Met de Control-IT-4-ISM game worden actuele knelpunten in het team herkenbaar en bespreekbaar en wordt het effect van beter samenwerken ervaren. In het spel hebben we alle processen voorbij zien komen, en de mensen hebben ervaren wat procesmatig werken is en hoe ieder daar zijn rol in vervult.

Zelf ervaren

Dienstverlening is een teamprestatie. Het goed in beeld krijgen van het aansturen van de levering van IT-diensten aan de klant vergt samenwerking van veel partijen. Als deze onderlinge samenwerking hapert, dan loopt de dienstverlening niet. Vaak is het lastig op de werkvloer de haperende samenwerking weer vlot te trekken. Met een business game lukt dit vaak wel. In een ontspannen sfeer en even weg van de hectiek van het werk. Hier kunnen de medewerkers maar ook de leidinggevenden zelf ervaren wat hun rol in de dynamiek van het werk is. Immers, je neemt wel je persoonlijkheid naar de game mee. Het is een serieus spel maar met serieuze resultaten waar alle deelnemers van leren en die kennis weer kunnen toepassen in de dagelijkse praktijk.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

MIJN.ISMPORTAL.NL! Gelanceerd tijdens SrVision 2022!

De afgelopen periode is hard gewerkt aan mijn.ISMportal.nl. Via deze site krijgen ISM-gebruikers direct toegang tot alle middelen die ze tijdens hun werk gebruiken. Nooit meer zoeken naar de locatie...

Gelre gebruikt ISM voor nieuw EPD

Gelre ziekenhuizen zijn begin dit jaar gestart met het professionaliseren van de dienstverlening met de ISM-methode. Hiermee zijn ze beter voorbereid voor de overgang naar het Elektronische...

Dienstverlening in coronatijd

De corona pandemie houdt ons al maandenlang in haar greep. Vrijheden die we vanzelfsprekend vinden worden ingeperkt en onze werkzaamheden zijn in veel gevallen verplaatst naar onze woonomgeving....

Schade, 68% past de werkwijze niet uniform toe

14 september gaf ik het webinar “Simpel IT service management”. We vroegen de deelnemers: “Hoe ervaren jullie de huidige inrichting van de IT-werkwijze?”. De antwoorden waren best schokkend......

Is IT Service Management jouw passie? Versterk ons ISM-team!

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode . Deze hebben zich ontwikkeld tot de moderne IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in korte tijd...

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000