fbpx
22 oktober 2020

Remote werken zorgt voor meer flexibiliteit

Je hoort het regelmatig zeggen: “We zijn helemaal klaar met corona maar corona is nog niet klaar met ons”. Het was dan ook een tegenvaller dat de 2e coronagolf ook daadwerkelijk doorzette en gewonnen bewegingsvrijheid en afgesproken veiligheidsmaatregelen weer aangescherpt werden. Bij Servitect werken alle medewerkers al vanaf het begin van het corona tijdperk thuis. Gelukkig leent ons werk zich daar ook beter voor. Natuurlijk, het is even wennen als de werkzaamheden nu in de thuissituatie moet gebeuren want ook daar is het voor iedereen aanpassen. En we missen de persoonlijke contacten van de live omgeving met elkaar maar ook met onze klanten. De consultancy werkzaamheden verlopen nu volledig digitaal en dat heeft zo zijn voordelen.

Flexibele ondersteuning als neveneffect

Bij onze klanten is het niet anders. Ook daar zijn de beperkingen groot en bezoek aan onze klanten is dan ook in veel gevallen niet mogelijk. Intern hebben we snel onze dienstverlening zodanig kunnen aanpassen dat we onze klanten nu digitaal goed weten te ondersteunen. Met dank aan de prima infrastructuur die we in Nederland hebben liggen. Teams, Zoom, Google Meet, Skype en andere platformen zijn ineens populaire en essentiële communicatie middelen geworden. Onze klanten zijn er blij mee en we maken er intensief gebruik van. Anders dan met een fysieke afspraak is een elektronische nu veel sneller te maken en het scheelt reistijd en kosten. Kortom, we kunnen ineens veel flexibeler een afspraak maken en met elkaar in contact komen.

Digitaal onze kennis delen
Als alternatief voor onze live events zijn we inmiddels succesvol begonnen onze kennis digitaal te delen. Zo hebben we al een aantal webinars georganiseerd over uiteenlopende onderwerpen die heel goed bezocht werden en geven we online 1-op-1 sessies. Hierover krijgen we positieve reacties en geven aanleiding voor vervolgafspraken. Daarnaast hebben we een video training ontwikkeld voor de ISM Foundation die al bij een aantal klanten zijn uitgerold.

Kortom, we kunnen ineens veel flexibeler een afspraak maken en met elkaar in contact komen en hebben nieuwe methodes ontwikkeld om onze relaties blijvend van informatie te voorzien.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

ISM People vraagt 2 Ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk

Voor een relatie in de regio Utrecht zoeken we: 2 ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk Functie eisen: Ruime ervaring met de aansturing IT-processen Ervaring in een divers en snel...

ISM Masterclass certificaat

We kregen al vaker de vraag: "Hebben jullie niet een certificaat van de ISM Masterclass om op mijn LinkedIn profiel te tonen". Dat was een prima idee en het stond al een tijd op onze actielijst....

ISM (proces)-managersdag

Een dag vol praktijkervaringen en een blik op de toekomst. Op 12 juni 2019 vindt de ISM (Proces)managersdag plaats in Het Oude Magazijn in Amersfoort. De praktijk van Agile Service Management staat...

500e ISM Masterclass deelnemer

Vorige week was Karen Kok-Wassink, IT Service Level Manager bij Gelre Ziekenhuizen, de 500e ISM Masterclass deelnemer. Reden voor felicitaties en een bloemetje. Daarnaast werden alle deelnemers van...

Is IT Service Management jouw passie? Versterk ons ISM-team!

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode . Deze hebben zich ontwikkeld tot de moderne IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in korte tijd...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000