fbpx
31 juli 2020

Nieuwe versie ISM Management-dashboard

Het ISM Managementdashboard maakt deel uit van het ISM-besturingsmodel. In het besturingsmodel worden de organisatiedoelen bestuurbaar gemaakt door ze uit te splitsen naar de Werkwijze (proces), Team en Service. Services worden gerealiseerd door de Teams die de Werkwijze toepassen.

De prestaties worden per onderdeel op overzichtelijke wijze gepresenteerd. H

et is een krachtig managementinstrument omdat de doelen gekoppeld worden aan de prestaties én aan de activiteiten waardoor ze gerealiseerd worden. Versie 2020-07 van het ISM Managementdashboard is vanaf vandaag beschikbaar. Diverse (zorg)organisaties gebruiken de onlineversie van het dashboard voor de sturing van de ICT-organisatie.

Verschillende perspectieven

De informatie is beschikbaar vanuit verschillende perspectieven. Zo is er het MT/CIO-perspectief voor het overall overzicht en zijn er meer gedetailleerde overzichten voor o.a. de servicemanager, procesmanager en teamleiders. Naast de standaard KPI-overzichten biedt het dashboard de mogelijkheid om analyses uit te voeren op de achterliggende data. Grotendeels op basis van de geregistreerde informatie binnen de ITSM-tooling.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?  Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

ISM 1-op-1 presentatie

Dit jaar geen events, maar daar stopt het niet…

We hebben het al onze klanten en relaties gevraagd: "Ga je onze evenementen in coronatijd ook bezoeken?". Het resultaat is dat bijna iedereen graag de nieuwste informatie ontvangt over ISM en ITSM,...
Alrijne ISM-methode

ALRIJNE LIVE MET ISM-METHODE

Maandag 23 september jl. was het dan zover. Alrijne ging live met de eerste fase van de ISM-methode. De eerste verbeteringen en aanpassingen van de Alrijne processen zullen nu al merkbaar zijn. Zo...

Is de NEN7510, BIO of ISO audit je aanleiding voor informatiebeveiliging?

Helaas is voor veel IT-afdelingen een audit voor de NEN7510, BIO of ISO27001 de aanleiding om de informatiebeveiliging van de IT-dienstverlening (weer) veilig te maken. En dat is onnodig en veel...

Servitect en ISM groeien, doe je mee?

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode®. De laatste jaren hebben deze zich ontwikkeld tot de IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in...

Fujitsu nieuwe Education partner van Servitect

Fujitsu en Servitect hebben vandaag officieel een samenwerking aangekondigd. Recent introduceerde Fujitsu al het SOSA portfolio en door de samenwerking van Servitect wordt de ISM-methode hier een...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000

ISM Foundation training

Prettig en efficiënt samenwerken, zonder misverstanden en onnodige vertraging. Na de training heb je inzicht in jouw werkzaamheden en de basisprocessen van ITIL. Je ontvangt praktische tips en tricks om deze processen optimaal toe te passen in jouw werkzaamheden.

Download direct de opleidingsbrochure.