fbpx
31 juli 2020

Nieuwe versie ISM Management-dashboard

Het ISM Managementdashboard maakt deel uit van het ISM-besturingsmodel. In het besturingsmodel worden de organisatiedoelen bestuurbaar gemaakt door ze uit te splitsen naar de Werkwijze (proces), Team en Service. Services worden gerealiseerd door de Teams die de Werkwijze toepassen.

De prestaties worden per onderdeel op overzichtelijke wijze gepresenteerd. H

et is een krachtig managementinstrument omdat de doelen gekoppeld worden aan de prestaties én aan de activiteiten waardoor ze gerealiseerd worden. Versie 2020-07 van het ISM Managementdashboard is vanaf vandaag beschikbaar. Diverse (zorg)organisaties gebruiken de onlineversie van het dashboard voor de sturing van de ICT-organisatie.

Verschillende perspectieven

De informatie is beschikbaar vanuit verschillende perspectieven. Zo is er het MT/CIO-perspectief voor het overall overzicht en zijn er meer gedetailleerde overzichten voor o.a. de servicemanager, procesmanager en teamleiders. Naast de standaard KPI-overzichten biedt het dashboard de mogelijkheid om analyses uit te voeren op de achterliggende data. Grotendeels op basis van de geregistreerde informatie binnen de ITSM-tooling.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?  Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

Het nieuwe ISM-methode 5 boek is uit!

Daar is het dan! Het nieuwe ISM-methode versie 5 boek is uit. De belangrijkste oplossingen, gedachten, ideeën en meningen over modern IT-servicemanagement in één boek samengebracht. Toepasbaar voor...
Ziekenhuis monitor 2020

ISM ziekenhuis monitor 2020

Ook dit jaar organiseert Servitect weer de ISM ziekenhuis monitor. Hierbij worden IT-prestaties van de deelnemende ziekenhuizen onderling vergeleken op basis van data uit ITSM tools...

Nieuwe release ISM-dashboard

De nieuwe release van het ISM-dashboard is live gegaan. In deze release zijn een aantal belangrijke vernieuwingen doorgevoerd. Op basis van gebruikerservaringen zijn de filtermogelijkheden verbeterd...

Gelre gebruikt ISM voor nieuw EPD

Gelre ziekenhuizen zijn begin dit jaar gestart met het professionaliseren van de dienstverlening met de ISM-methode. Hiermee zijn ze beter voorbereid voor de overgang naar het Elektronische...

FSM Foundation training on-line een succesnummer

De FSM Foundation online is ontstaan omdat door het corona virus de MUMC-medewerkers van de IT-afdeling vanuit huis moesten werken. Maar de medewerkers van functioneel beheer moesten wel getraind...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000