fbpx
31 juli 2020

Nieuwe versie ISM Management-dashboard

Het ISM Managementdashboard maakt deel uit van het ISM-besturingsmodel. In het besturingsmodel worden de organisatiedoelen bestuurbaar gemaakt door ze uit te splitsen naar de Werkwijze (proces), Team en Service. Services worden gerealiseerd door de Teams die de Werkwijze toepassen.

De prestaties worden per onderdeel op overzichtelijke wijze gepresenteerd. H

et is een krachtig managementinstrument omdat de doelen gekoppeld worden aan de prestaties én aan de activiteiten waardoor ze gerealiseerd worden. Versie 2020-07 van het ISM Managementdashboard is vanaf vandaag beschikbaar. Diverse (zorg)organisaties gebruiken de onlineversie van het dashboard voor de sturing van de ICT-organisatie.

Verschillende perspectieven

De informatie is beschikbaar vanuit verschillende perspectieven. Zo is er het MT/CIO-perspectief voor het overall overzicht en zijn er meer gedetailleerde overzichten voor o.a. de servicemanager, procesmanager en teamleiders. Naast de standaard KPI-overzichten biedt het dashboard de mogelijkheid om analyses uit te voeren op de achterliggende data. Grotendeels op basis van de geregistreerde informatie binnen de ITSM-tooling.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?  Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

GRID NV gestart met TOPdesk op basis van ISM-standaard

Dinsdag 15 december was het zover. GRID NV, de Gezamenlijkst Regionale ICT-Dienst voor de gemeenten Westerwolde, Oldambt, Pekela en Veendam, zijn gestart met de nieuwe tool TOPdesk. Deze tool wordt...

50e jubileum editie ISM Masterclass staat voor de deur

In november vindt alweer de 50e ISM Masterclass plaats, een bijzonder jubileum. Sinds het begin in 2010 zijn de reacties buitengewoon positief geweest, met een gemiddelde beoordeling ruim boven de...

Mix van ITSM-methoden populair

Wim Hoving heeft een artikel geschreven over de reden waarom een mix van ITSM-methoden populair is. Dit artikel is gepubliceerd bij Magazine AG Connect. Hij ziet bij IT-managers de wens dat ze graag...

1.000 x ISM-foundation, 450 x Masterclass!!

De afgelopen weken hebben we met de ISM- en FSM-trainingen mooie mijlpalen bereikt. Zo hebben we deze week de 450e deelnemer aan de ISM Masterclass verwelkomt. Kijken we naar de deelnemers aan de...

René van der Horst, nieuwe consultant bij Servitect

In juni is René van der Horst begonnen als Senior Consultant IT Service Management om de vraag naar onze succesvolle ISM-methode en producten en diensten op te kunnen vangen. Inmiddels heeft hij...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000