fbpx
15 juli 2021

Nieuwe release ISM-dashboard

De nieuwe release van het ISM-dashboard is live gegaan. In deze release zijn een aantal belangrijke vernieuwingen doorgevoerd. Op basis van gebruikerservaringen zijn de filtermogelijkheden verbeterd en is de layout geoptimaliseerd.

Betere servicegerichte sturing

Het ISM-dashboard is onderdeel van het ISM-besturingsmodel. In het besturingsmodel worden de prestaties bestuurbaar gemaakt door ze uit te splitsen naar de Werkwijze (proces), Team en Service. De Teams passen de werkwijze toe en zo komen de Services tot stand.

Beter inzicht in de werkvoorraad

Het hoofdscherm van het dashboard heeft een aanpassing gekregen in de kolom “Werkvoorraad”. In de vorige versie werd hier de actuele werkvoorraad getoond. De nieuwe versie toont het percentage meldingen met de streefdatum in de toekomst. Dit geeft een beter inzicht in de gezondheid van de werkvoorraad.
Wat direct opvalt in het Teamdashboard is de vervanging van de tabellen in cijfers. Er kan nu worden gefilterd op cijfers van de specifieke Vakgroepen, Processen en Diensten. Daarnaast zijn er kleine aanpassingen gemaakt in de look and feel die de duidelijkheid verbeteren en is de knop “Maand” toegevoegd om de maandview te zien.

Meer themaschermen en keuzemogelijkheden

Binnen het dashboard zijn een aantal themaschermen met achterliggende detail- en analysepagina’s toegevoegd voor de Werkvoorraad, Doorlooptijd, Tijdigheid en Aan-/Afgemeld. Zo is naast de standaard filters een periode filter gemaakt. Hiermee kan de gebruiker zelf een periode kiezen om hierover inzicht te krijgen.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?  Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

ISM-compliancytool DEMO!

Het toetsen én toepassen van NEN7510 voor de zorg en BIO voor de overheid was nog nooit zo eenvoudig. Met de online tool op ISMcompliancy.nl kun je in een handomdraai bladeren door de normen en...
TOPdesk Marketplace

ISM Dashboards nu ook beschikbaar via TOPdesk Marketplace

TOPdesk is al jarenlang onze partner. We helpen TOPdesk-klanten hun IT service management naadloos aan te sluiten op de ISM-methode met slimme technieken en producten. Zo hebben we het BI ISM...

FSM Foundation training on-line een succesnummer

De FSM Foundation online is ontstaan omdat door het corona virus de MUMC-medewerkers van de IT-afdeling vanuit huis moesten werken. Maar de medewerkers van functioneel beheer moesten wel getraind...

Wortell start met werkwijze op basis van ISM

Maandag 21-juni jl. is Wortell gestart met het gebruiken van de werkwijze op basis van ISM en daarbij de nieuwe inrichting van hun ITSM-tool ServiceNow. Verschillende werkgroepen hebben in ongeveer...

WATSON versterkt samenwerking met ISM-methode

WATSON & associates en Servitect werken al jaren succesvol samen als partners van de ISM-methode. Dit heeft vorm gekregen in een groot aantal ISM-invoeringen bij organisaties zoals Certe,...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000