fbpx
15 juli 2021

Nieuwe release ISM-dashboard

De nieuwe release van het ISM-dashboard is live gegaan. In deze release zijn een aantal belangrijke vernieuwingen doorgevoerd. Op basis van gebruikerservaringen zijn de filtermogelijkheden verbeterd en is de layout geoptimaliseerd.

Betere servicegerichte sturing

Het ISM-dashboard is onderdeel van het ISM-besturingsmodel. In het besturingsmodel worden de prestaties bestuurbaar gemaakt door ze uit te splitsen naar de Werkwijze (proces), Team en Service. De Teams passen de werkwijze toe en zo komen de Services tot stand.

Beter inzicht in de werkvoorraad

Het hoofdscherm van het dashboard heeft een aanpassing gekregen in de kolom “Werkvoorraad”. In de vorige versie werd hier de actuele werkvoorraad getoond. De nieuwe versie toont het percentage meldingen met de streefdatum in de toekomst. Dit geeft een beter inzicht in de gezondheid van de werkvoorraad.
Wat direct opvalt in het Teamdashboard is de vervanging van de tabellen in cijfers. Er kan nu worden gefilterd op cijfers van de specifieke Vakgroepen, Processen en Diensten. Daarnaast zijn er kleine aanpassingen gemaakt in de look and feel die de duidelijkheid verbeteren en is de knop “Maand” toegevoegd om de maandview te zien.

Meer themaschermen en keuzemogelijkheden

Binnen het dashboard zijn een aantal themaschermen met achterliggende detail- en analysepagina’s toegevoegd voor de Werkvoorraad, Doorlooptijd, Tijdigheid en Aan-/Afgemeld. Zo is naast de standaard filters een periode filter gemaakt. Hiermee kan de gebruiker zelf een periode kiezen om hierover inzicht te krijgen.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?  Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

500e ISM Masterclass deelnemer

Vorige week was Karen Kok-Wassink, IT Service Level Manager bij Gelre Ziekenhuizen, de 500e ISM Masterclass deelnemer. Reden voor felicitaties en een bloemetje. Daarnaast werden alle deelnemers van...
TOPdesk Marketplace

ISM Dashboards nu ook beschikbaar via TOPdesk Marketplace

TOPdesk is al jarenlang onze partner. We helpen TOPdesk-klanten hun IT service management naadloos aan te sluiten op de ISM-methode met slimme technieken en producten. Zo hebben we het BI ISM...

Stad Geel: Gebouwenbeheer onder ISM-methode

Na de succesvolle implementatie van de ISM-methode bij de afdeling ICT in 2017 is de afdeling Patrimonium, die Gebouwbeheer uitvoert, de volgende. Patrimonium wil met de ISM-methode net zo als de...

Zorg & ICT 2023 succesvol evenement

Het is nu alweer twee weken geleden dat Zorg & ICT 2023 plaatsvond, maar de echo's van dit unieke evenement weerklinken nog dagelijks. Met meer dan 10.000 bezoekers verspreid over drie dagen was...

SrVision 6 en 7 april 2022: “Flow”

Tijdens het SrVision congres 2022 zal Wim Hoving spreken over het belang van toepasbaarheid en resultaat, boven dat van mooie theorieën, met als titel "Flow is a result, not a design!". Thema...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000