fbpx
28 juni 2022

Mix van ITSM-methoden populair

Wim Hoving heeft een artikel geschreven over de reden waarom een mix van ITSM-methoden populair is. Dit artikel is gepubliceerd bij Magazine AG Connect.

Hij ziet bij IT-managers de wens dat ze graag hun werkwijze willen moderniseren met methodieken zoals DevOps, ITIL4 en Agile. Dat gebeurt vaak stap voor stap, met een hybride mix van elementen uit diverse methodieken. De dagelijkse drukte dwingt ze om eerst de basis op orde te brengen voordat nieuwe werkwijzen breed worden uitgerold.

Hybride

Veel organisaties passen bijvoorbeeld  ITIL4, ISM en DevOps gezamenlijk – ‘hybride’ toe. Dat blijkt uit een onderzoek dat werd gehouden naar aanleiding van het SrVision-congres, dat zich richt op de toekomst van IT Service Management. Bekend is dat veel organisaties wel zeggen ITIL, DevOPs, ISM of Kanban te doen, maar dat de toepassing varieert tussen ‘volgens de letter’, een praktische toepassing of ‘in name only’. Lees het complete artikel hier.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

40e ISM Masterclass live na langdurige lockdown

Aanmelden, nee, gaat nog niet door, nieuwe datum, weer bellen, helaas, is nog niet verantwoord, nieuwe datum, weer contact opnemen, we moeten nog even geduld hebben, sorry... Het verloop van Corona...

Servitect opent vestiging in Leusden

De toenemende toepassing van de ISM-methode bij organisaties in Nederland heeft ook geleid tot een groei van onze organisatie. Hierdoor ontstond de behoefte uit te breiden naar een extra locatie in...

ISM-methode breidt samenwerking met Ultimo verder uit

Vandaag verscheen het persbericht over de uitbreiding van de samenwerking tussen de ISM-methode en Ultimo. Het partnership Ultimo en ISM ondersteunt zorginstellingen en industrie bij optimalisatie...

Wortell gebruikt de ISM-methode om groei te structureren

Technologie is continue in ontwikkeling. Dat geeft bedrijven een eindeloze hoeveelheid technologische mogelijkheden. Maar het gat tussen technologie en de mate waarin mensen en bedrijven dit kunnen...

Het nieuwe ISM-methode 5 boek is uit!

Daar is het dan! Het nieuwe ISM-methode versie 5 boek is uit. De belangrijkste oplossingen, gedachten, ideeën en meningen over modern IT-servicemanagement in één boek samengebracht. Toepasbaar voor...

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000