fbpx
26 april 2022

Martijn Wiedijk, nieuwe consultant bij Servitect

Om het enorme succes van de ISM-methode en producten en diensten op te kunnen vangen is deze maand Martijn Wiedijk begonnen als ISM-consultant. Met zijn komst kunnen wij de levering van onze producten en diensten zoals de ISM compliancy tool, het BI-managementdashboard, de games en opleidingen voortzetten op het hoge niveau dat wij daaraan stellen. Graag stellen we Martijn aan u voor.

Martijn Wiedijk

Martijn is 47 jaar, geboren in Alkmaar. Na zijn studie via Haarlem naar Leusden gegaan en daar getrouwd en een zoon gekregen in 2001. In 2017 verhuisd naar Harderwijk. Martijn houdt van koken (en eten), windsurfen, tennissen en bordspellen spelen. Ook een serie of film kijken slaat Martijn niet af.

Wat voor werk heb je hiervoor gedaan?
Ik begon als consultant bij CMG (tegenwoordig Logitech) en ben toen via PGGM en Afas bij Koninklijke Visio beland. Visio is een stichting die blinde en slechtziende mensen helpt. Daar heb ik verschillende functies en rollen gehad en ook kennis gemaakt met ISM. Dienstgericht zijn zit in mijn aard en dat doen binnen een stichting die mensen met een beperking helpt was extra bijzonder.

Ik heb ervaring opgebouwd binnen de afdelingen ICT, Facilitaire Services en Wonen & Dagbesteding. Daardoor heb ik zowel aan de leverancierskant als aan de klantkant gewerkt. Het was heerlijk om 16 jaar voor één en dezelfde werkgever te werken. Nu past het juist bij me om bij diverse klanten over de vloer te komen en waarde toe te voegen.

Wat vind je leuk aan Servitect?
Servitect combineert diep inzicht in procesmodellen met een pragmatische insteek. Een krachtig model is mooi, maar het moet in de praktijk ook werkbaar zijn. Verder is het motto van Servitect glashelder: ICT organisaties helpen om beter te functioneren. De no-nonsense cultuur waar hard werken en lol hebben centraal staan spreken me bijzonder aan.

Wat spreekt je het meeste aan in deze job?
Ervaringen opdoen binnen meerdere organisaties en het spreekt me aan me in te zetten voor wat op dat moment nodig is. Daarnaast is er ruimte voor groei en komt er steeds meer focus op de P van People, dus mensen en hun gedrag in een zakelijke omgeving. OBM biedt daar mooie handvaten voor en ik heb zin mijn kennis en ervaring en behaalde certificaten op OBM gebied in te zetten om hier met elkaar meer resultaten uit te halen.

Welke uitdagingen zie je in het werkveld van Service Management?
Ik zie een aantal uitdagingen. Ten eerste zoals genoemd de focus op gedrag. Je kunt mooie processen en de beste tools hebben, maar die lopen stof te happen als mensen er niet mee aan het werk gaan. Verder is thuiswerken voor veel mensen een zegen. Tegelijk ligt er dan de uitdaging hoe je met elkaar in contact blijft en hoe aansturing op afstand vorm kan krijgen, terwijl we ook stimuleren dat leidinggevenden regelmatig over de werkvloer lopen. Ten slotte is er dan de noodzaak om niet met alle moderne winden mee te waaien (Agile, DevOps en wat al niet meer) en de onderliggende principes te blijven zien en hanteren.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

Mix van ITSM-methoden populair

Wim Hoving heeft een artikel geschreven over de reden waarom een mix van ITSM-methoden populair is. Dit artikel is gepubliceerd bij Magazine AG Connect. Hij ziet bij IT-managers de wens dat ze graag...

Uitdaging, 70% wil van “brandjes blussen” naar gestructureerde aanpak

Als gebruikerstevredenheid ons grote doel is en organisaties dit hoog in hun missie, visie, doelstelling hebben staan en we zien dat er bijna niet op gemeten en er beperkt op gestuurd wordt, dan komt resultaatgericht sturen van de IT-organisatie in een vreemd daglicht te staan.

Remote werken zorgt voor meer flexibiliteit

Je hoort het regelmatig zeggen: "We zijn helemaal klaar met corona maar corona is nog niet klaar met ons". Het was dan ook een tegenvaller dat de 2e coronagolf ook daadwerkelijk doorzette en...

VNN start met ISM-methode

Verslavingszorg Noord Nederland zet zich in voor mensen die problemen ondervinden als gevolg van een verslaving. Verslaving op het gebied van alcohol, drugs, tabak, gokken of bijvoorbeeld gamen. VNN...

Livegang Fase I Ipse De Brugge

Na aanwezigheid op de jaarlijkse ISM Infodag, wist Richard de Wit, Manager IV, het zeker: Wij moeten wat met ISM! Nu, een jaar later, wordt de livegang gevierd. Samen Samenwerken September 2018 was...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000