fbpx
14 oktober 2021

ISM Dashboards nu ook beschikbaar via TOPdesk Marketplace

TOPdesk is al jarenlang onze partner. We helpen TOPdesk-klanten hun IT service management naadloos aan te sluiten op de ISM-methode met slimme technieken en producten. Zo hebben we het BI ISM Management Dashboard ontwikkeld waar steeds meer TOPdesk-klanten gebruik van willen maken.

ISM-dashboards

Naast de standaard rapportages die TOPdesk al levert gaan de BI ISM Management Dashboards een stap verder en breiden de beschikbare informatie uit met belangrijke besturingselementen.

“Direct inzicht in de kwaliteit van de IT-dienstverlening
en de werkwijze van de IT-organisatie.”

Zonder grote inspanning en kosten kunnen IT-organisaties nu direct beschikken over relevante en herkenbare stuurinformatie. Data uit TOPdesk, maar ook uit andere bronnen, worden geïntegreerd weergegeven. Naast de serviceprestatie, wordt namelijk ook de prestaties van de in- en externe teams en de processen betrokken. Belangrijke stuurinformatie komt hierdoor trendmatig beschikbaar.

Stakeholders

Het bouwen van eigen dashboards kost vele maanden, vergt kennis en continue onderhoud en leidt af van de corebusiness van de IT-organisatie. De ISM-dashboards zijn direct inzetbaar door de uitgebreide set aan filters voor iedere stakeholder de benodigde stuurinformatie.

De voordelen op een rij

De belangrijkste voordelen van de dashboards zijn:

  • Hergebruik van bestaande data
  • Bevordert betere registratie
  • Maakt gebruik van bestaande proces gebaseerde werkmethodes
  • Ondersteunt resultaat- en servicegericht management
  • Bevordert positief gedrag voor professionals en leidinggevenden
  • Geschikt voor gebruik in MT- en afdelingsmeetings om doelen en resultaten te bespreken
  • Geeft relevante informatie voor grote groep van verschillende stakeholders
  • Wordt gebruikt door groeiende groep gebruikers. Ideeën en updates daardoor snel beschikbaar
  • Maakt gebruik van technische standaards en daardoor minder technisch afhankelijk
  • Ondersteunt de implementatie en toepassing van het ISM-governancemodel om gegevensgestuurde resultaatgerichte IT-services mogelijk te maken
  • Vereist geen interne BI-expertise en is voor de ontwikkeling er niet afhankelijk van

 

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

TOPdesk Marketplace

VNN start met ISM-methode

Verslavingszorg Noord Nederland zet zich in voor mensen die problemen ondervinden als gevolg van een verslaving. Verslaving op het gebied van alcohol, drugs, tabak, gokken of bijvoorbeeld gamen. VNN...

Is IT Service Management jouw passie? Versterk ons ISM-team!

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode . Deze hebben zich ontwikkeld tot de moderne IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in korte tijd...

Nu meerdere normen op ISMcompliancy.nl parallel beschikbaar

Deze maand is er de laatste update doorgevoerd op ISMCompliancy.nl. We hebben daarmee weer een grote stap gezet in het vergemakkelijken van het voldoen aan kwaliteitsnormen. De tool laat de...

MIJN.ISMPORTAL.NL! Gelanceerd tijdens SrVision 2022!

De afgelopen periode is hard gewerkt aan mijn.ISMportal.nl. Via deze site krijgen ISM-gebruikers direct toegang tot alle middelen die ze tijdens hun werk gebruiken. Nooit meer zoeken naar de locatie...

Rivas kiest voor standaardisatie

Op 1 maart is de ICT afdeling van de Rivas Zorggroep gestart met de invoering van de ISM-methode in een afdeling met ruim 60 ICT-medewerkers. Bij Rivas is 3 jaar geleden de ISM Foundation training...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000