fbpx
14 oktober 2021

ISM Dashboards nu ook beschikbaar via TOPdesk Marketplace

TOPdesk is al jarenlang onze partner. We helpen TOPdesk-klanten hun IT service management naadloos aan te sluiten op de ISM-methode met slimme technieken en producten. Zo hebben we het BI ISM Management Dashboard ontwikkeld waar steeds meer TOPdesk-klanten gebruik van willen maken.

ISM-dashboards

Naast de standaard rapportages die TOPdesk al levert gaan de BI ISM Management Dashboards een stap verder en breiden de beschikbare informatie uit met belangrijke besturingselementen.

“Direct inzicht in de kwaliteit van de IT-dienstverlening
en de werkwijze van de IT-organisatie.”

 
Zonder grote inspanning en kosten kunnen IT-organisaties nu direct beschikken over relevante en herkenbare stuurinformatie. Data uit TOPdesk, maar ook uit andere bronnen, worden geïntegreerd weergegeven. Naast de serviceprestatie, wordt namelijk ook de prestaties van de in- en externe teams en de processen betrokken. Belangrijke stuurinformatie komt hierdoor trendmatig beschikbaar.

Stakeholders

Het bouwen van eigen dashboards kost vele maanden, vergt kennis en continue onderhoud en leidt af van de corebusiness van de IT-organisatie. De ISM-dashboards zijn direct inzetbaar door de uitgebreide set aan filters voor iedere stakeholder de benodigde stuurinformatie.

De voordelen op een rij

De belangrijkste voordelen van de dashboards zijn:

  • Hergebruik van bestaande data
  • Bevordert betere registratie
  • Maakt gebruik van bestaande proces gebaseerde werkmethodes
  • Ondersteunt resultaat- en servicegericht management
  • Bevordert positief gedrag voor professionals en leidinggevenden
  • Geschikt voor gebruik in MT- en afdelingsmeetings om doelen en resultaten te bespreken
  • Geeft relevante informatie voor grote groep van verschillende stakeholders
  • Wordt gebruikt door groeiende groep gebruikers. Ideeën en updates daardoor snel beschikbaar
  • Maakt gebruik van technische standaards en daardoor minder technisch afhankelijk
  • Ondersteunt de implementatie en toepassing van het ISM-governancemodel om gegevensgestuurde resultaatgerichte IT-services mogelijk te maken
  • Vereist geen interne BI-expertise en is voor de ontwikkeling er niet afhankelijk van

 

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

TOPdesk Marketplace

Integrale dienstverlening voor Stad Geel

In 2017 is de afdeling ICT van Stad Geel gaan werken met ISM. Na een succesvol traject is besloten de methode ook op de afdeling Patrimonium uit te rollen. Het Patrimonium coördineert alle...
Ziekenhuis monitor 2020

ISM ziekenhuis monitor 2020

Ook dit jaar organiseert Servitect weer de ISM ziekenhuis monitor. Hierbij worden IT-prestaties van de deelnemende ziekenhuizen onderling vergeleken op basis van data uit ITSM tools...

Remote werken zorgt voor meer flexibiliteit

Je hoort het regelmatig zeggen: "We zijn helemaal klaar met corona maar corona is nog niet klaar met ons". Het was dan ook een tegenvaller dat de 2e coronagolf ook daadwerkelijk doorzette en...

Nieuwe versie ISM Management-dashboard

Het ISM Managementdashboard maakt deel uit van het ISM-besturingsmodel. In het besturingsmodel worden de organisatiedoelen bestuurbaar gemaakt door ze uit te splitsen naar de Werkwijze (proces),...

Servitect en ISM groeien, doe je mee?

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode®. De laatste jaren hebben deze zich ontwikkeld tot de IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000

ISM Foundation training

Prettig en efficiënt samenwerken, zonder misverstanden en onnodige vertraging. Na de training heb je inzicht in jouw werkzaamheden en de basisprocessen van ITIL. Je ontvangt praktische tips en tricks om deze processen optimaal toe te passen in jouw werkzaamheden.

Download direct de opleidingsbrochure.