fbpx
14 oktober 2021

ISM Dashboards nu ook beschikbaar via TOPdesk Marketplace

TOPdesk is al jarenlang onze partner. We helpen TOPdesk-klanten hun IT service management naadloos aan te sluiten op de ISM-methode met slimme technieken en producten. Zo hebben we het BI ISM Management Dashboard ontwikkeld waar steeds meer TOPdesk-klanten gebruik van willen maken.

ISM-dashboards

Naast de standaard rapportages die TOPdesk al levert gaan de BI ISM Management Dashboards een stap verder en breiden de beschikbare informatie uit met belangrijke besturingselementen.

“Direct inzicht in de kwaliteit van de IT-dienstverlening
en de werkwijze van de IT-organisatie.”

Zonder grote inspanning en kosten kunnen IT-organisaties nu direct beschikken over relevante en herkenbare stuurinformatie. Data uit TOPdesk, maar ook uit andere bronnen, worden geïntegreerd weergegeven. Naast de serviceprestatie, wordt namelijk ook de prestaties van de in- en externe teams en de processen betrokken. Belangrijke stuurinformatie komt hierdoor trendmatig beschikbaar.

Stakeholders

Het bouwen van eigen dashboards kost vele maanden, vergt kennis en continue onderhoud en leidt af van de corebusiness van de IT-organisatie. De ISM-dashboards zijn direct inzetbaar door de uitgebreide set aan filters voor iedere stakeholder de benodigde stuurinformatie.

De voordelen op een rij

De belangrijkste voordelen van de dashboards zijn:

  • Hergebruik van bestaande data
  • Bevordert betere registratie
  • Maakt gebruik van bestaande proces gebaseerde werkmethodes
  • Ondersteunt resultaat- en servicegericht management
  • Bevordert positief gedrag voor professionals en leidinggevenden
  • Geschikt voor gebruik in MT- en afdelingsmeetings om doelen en resultaten te bespreken
  • Geeft relevante informatie voor grote groep van verschillende stakeholders
  • Wordt gebruikt door groeiende groep gebruikers. Ideeën en updates daardoor snel beschikbaar
  • Maakt gebruik van technische standaards en daardoor minder technisch afhankelijk
  • Ondersteunt de implementatie en toepassing van het ISM-governancemodel om gegevensgestuurde resultaatgerichte IT-services mogelijk te maken
  • Vereist geen interne BI-expertise en is voor de ontwikkeling er niet afhankelijk van

 

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

TOPdesk Marketplace

Mix van ITSM-methoden populair

Wim Hoving heeft een artikel geschreven over de reden waarom een mix van ITSM-methoden populair is. Dit artikel is gepubliceerd bij Magazine AG Connect. Hij ziet bij IT-managers de wens dat ze graag...

Energiewacht krijgt met de ISM-methode IT-slagkracht

Energiewacht BV is per 1 januari 2021 de nieuwe naam van hét servicebedrijf van Essent in Noord Nederland. Energiewacht BV is een bundeling van krachten van Energiewacht Groep in Zwolle,...

Gelre gebruikt ISM voor nieuw EPD

Gelre ziekenhuizen zijn begin dit jaar gestart met het professionaliseren van de dienstverlening met de ISM-methode. Hiermee zijn ze beter voorbereid voor de overgang naar het Elektronische...

ISM-compliancytool DEMO!

Het toetsen én toepassen van NEN7510 voor de zorg en BIO voor de overheid was nog nooit zo eenvoudig. Met de online tool op ISMcompliancy.nl kun je in een handomdraai bladeren door de normen en...

René van der Horst, nieuwe consultant bij Servitect

In juni is René van der Horst begonnen als Senior Consultant IT Service Management om de vraag naar onze succesvolle ISM-methode en producten en diensten op te kunnen vangen. Inmiddels heeft hij...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000