fbpx
23 maart 2021

Henco Hendriksen, nieuwe consultant bij Servitect

Servitect is heel succesvol met de ISM-methode en de bijbehorende producten en diensten zoals de ISM compliancy tool, het besturingsinstrument BI-dashboarding en games en opleidingen. Het succes van deze producten trekt steeds meer instellingen, bedrijven en overheden aan. Om deze groei in dienstverlening op te vangen is deze maand Henco Hendriksen begonnen als ISM-consultant. Graag stellen we hem aan je voor.

Henco Hendriksen

Henco Hendriksen is 36 jaar en geboren in de Betuwe en nu woonachtig aan de rand van de Veluwe. Hij is getrouwd en vader van twee kinderen. Houdt van mountainbiken, voetballen, skiën en van lekker eten.

Wat voor werk het je hiervoor gedaan?
Ik werk sinds 2004 in de IT-sector. Na diverse support en systeembeheer rollen ben ik in 2011 bij ziekenhuis Rijnstate in aanraking gekomen met IT Service Management. In de afgelopen 10 jaar heb ik verschillende procesmanagement en teammanagement rollen vervuld, telkens met als doel om vanuit een ongestructureerd vertrekpunt te werken aan structuur en voorspelbaarheid. De afgelopen jaren heb ik dit gedaan voor Exact, een softwarebedrijf uit Delft.

Wat vind je leuk aan Servitect?
Ik haal mijn voldoening uit het verbeteren van IT-organisaties, door het inrichten van betere, meetbare dienstverlening en aanbrengen van structuur. Servitect is bij uitstek een organisatie die dat op een slimme en pragmatische manier doet voor zijn klanten. Daarnaast bulkt Servitect van de IT Service Management kennis, wat mogelijkheden biedt om over onderwerpen te sparren en kennis te delen. Daar worden we als organisatie beter van, waardoor we onze klanten nog beter kunnen helpen.

Wat spreekt je het meeste aan in deze job?
Ik haal veel voldoening uit het structuur aanbrengen in IT-organisaties, en zien dat het werkt. Ik vind het leuk om organisaties te helpen hun IT-dienstverlening te verbeteren. Het leukste is wanneer je na een succesvol project zichtbare resultaten en dankbaarheid van de klant ziet. Dat betekent niet dat het ‘pleasen’ van de klant mijn belangrijkste doel is. Ik wil vooral samen met de klant door het verbetertraject heen. Als het nodig is om onderweg harde noten te kraken, dan doe ik dat met veel plezier :-).

Welke uitdagingen zie je in het werkveld van Service Management?
IT-afdelingen vormen steeds meer het hart van een organisatie en moeten aan steeds meer eisen voldoen. IT is onderdeel van de meeste bedrijfskritische processen, moet de organisatie beschermen tegen gevaren van buitenaf (hacks en andere cybercriminaliteit) en binnenuit (informatiebeveiliging). Een onoplettendheid van de IT-afdeling kan desastreuze gevolgen hebben voor de organisatie. IT is in de afgelopen jaren in snel tempo ‘mission critical’ geworden, en dat zal alleen maar toenemen. Tel daarbij op de dynamiek in steeds verder ontwikkelde technologie, internet of things en andere trends. Met goed bestuurde en werkende IT kunnen organisaties anno 2021 echt het verschil maken. Het goed organiseren van de IT-dienstverlening wordt daarom nog steeds belangrijker. Het vraagt een hoog niveau van volwassenheid van leiders en professionals. De grootste uitdaging op dit moment is het bewaren van de balans tussen control/compliance en klantgerichtheid. Dat dit heel goed kan samengaan bewijst ISM met het product ISM compliancy tool.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

Nu meerdere normen op ISMcompliancy.nl parallel beschikbaar

Deze maand is er de laatste update doorgevoerd op ISMCompliancy.nl. We hebben daarmee weer een grote stap gezet in het vergemakkelijken van het voldoen aan kwaliteitsnormen. De tool laat de...

GRID NV GESTART MET TOPDESK OP BASIS VAN ISM STANDAARD

Dinsdag 15 december was het zover. GRID NV, de Gezamenlijkst Regionale ICT-Dienst voor de gemeenten Westerwolde, Oldambt, Pekela en Veendam, zijn gestart met de nieuwe tool TOPdesk. Deze tool wordt...

ISM (proces)-managersdag

Een dag vol praktijkervaringen en een blik op de toekomst. Op 12 juni 2019 vindt de ISM (Proces)managersdag plaats in Het Oude Magazijn in Amersfoort. De praktijk van Agile Service Management staat...

Servitect opent vestiging in Leusden

De toenemende toepassing van de ISM-methode bij organisaties in Nederland heeft ook geleid tot een groei van onze organisatie. Hierdoor ontstond de behoefte uit te breiden naar een extra locatie in...

Rivas kiest voor standaardisatie

Op 1 maart is de ICT afdeling van de Rivas Zorggroep gestart met de invoering van de ISM-methode in een afdeling met ruim 60 ICT-medewerkers. Bij Rivas is 3 jaar geleden de ISM Foundation training...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000