fbpx
21 december 2020

GRID NV GESTART MET TOPDESK OP BASIS VAN ISM STANDAARD

Dinsdag 15 december was het zover. GRID NV, de Gezamenlijkst Regionale ICT-Dienst voor de gemeenten Westerwolde, Oldambt, Pekela en Veendam, zijn gestart met de nieuwe tool TOPdesk. Deze tool wordt gebruikt voor het registreren en afhandelen van alle ICT-gerelateerde incidenten, wijzigingen, verzoeken en risico’s. De verschillende gemeenten worden in toenemende mate geconfronteerd met ontwikkelingen waar steeds vaker ICT een rol speelt. Dit heeft tot gevolg dat de kwaliteitseisen aan de ICT-omgeving steeds hoger worden. De corona situatie dit jaar met veel thuiswerkende ambtenaren heeft de noodzaak hiervan wederom duidelijk gemaakt.

ISM-standaard
De TOPdesk tool is ingericht op basis van de ISM-standaard. Met de standaard inrichting wordt optimaal gebruik gemaakt van TOPdesk als ondersteuning van de werkwijze. Door gebruik te maken van deze inrichting was het mogelijk om binnen 4 weken te migreren naar de nieuwe tool.

Op deze manier zijn de eerste stappen gezet om GRID en haar medewerkers naar een hoger niveau van de professionele service verlening te tillen. Na een periode van gewenning  zal hier in 2021 een vervolg aan gegeven worden.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

1.000 x ISM-foundation, 450 x Masterclass!!

De afgelopen weken hebben we met de ISM- en FSM-trainingen mooie mijlpalen bereikt. Zo hebben we deze week de 450e deelnemer aan de ISM Masterclass verwelkomt. Kijken we naar de deelnemers aan de...

Toename belangstelling in IT-gebruikerservaring

IT-afdelingen tonen steeds vaker hun belangstelling in de gebruikerservaring van hun klanten. Logisch, als klanttevredenheid één van je belangrijkste doelstelling is, dan wil je niet met een...

Henco Hendriksen, nieuwe consultant bij Servitect

Servitect is heel succesvol met de ISM-methode en de bijbehorende producten en diensten zoals de ISM compliancy tool, het besturingsinstrument BI-dashboarding en games en opleidingen. Het succes van...

WATSON versterkt samenwerking met ISM-methode

WATSON & associates en Servitect werken al jaren succesvol samen als partners van de ISM-methode. Dit heeft vorm gekregen in een groot aantal ISM-invoeringen bij organisaties zoals Certe,...

Servitect en ISM groeien, doe je mee?

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode®. De laatste jaren hebben deze zich ontwikkeld tot de IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000