fbpx
23 maart 2022

En de winnaars zijn… OBM en Compliancy

Samen met SrVision, o.a. organisator van het SrVision-FLOW-congres op 6 en 7 april, hebben wij een kort onderzoek gehouden naar de positie van IT Service Management. En hoewel we zeker niet zullen beweren dat het volledig wetenschappelijk onderbouwd is, zijn de meningen van meer dan 50 respondenten zeker relevant.

Een aantal conclusies

Uit onderstaande resultaten komt duidelijk naar voren dat Agile en Scrum breed geaccepteerd zijn en ook de komende jaren blijven doorgroeien.

De uitkomsten tonen ook de voortdurende groei van de toepassing van DevOps aan. In de komende jaren lijkt DevOps zelfs populairder te worden dan ITIL4. Maar de acceptatie van Organizational Behavior Management (OBM) stijgt relatief het snelste.

 

Gebruik methodes naast elkaar

Het onderzoek maakt ook zichtbaar dat organisaties zich niet beperken tot één IT service Management methode. De bij elkaar opgetelde percentages over 2 jaar van de toepassing van ITIL4, DevOps en ISM (67% + 47% en 61% =) 175% kan alleen maar betekenen dat organisaties deze methoden naast elkaar gebruiken of als overlappend beschouwen.

Maslov Piramide

En hoewel IT service Management erg belangrijk is, gaat de komende periode de meeste aandacht uit naar compliancy. Het lijkt op de Maslov Piramide, eerst veiligheid en dan de service en experience.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

Livegang Fase I Ipse De Brugge

Na aanwezigheid op de jaarlijkse ISM Infodag, wist Richard de Wit, Manager IV, het zeker: Wij moeten wat met ISM! Nu, een jaar later, wordt de livegang gevierd. Samen Samenwerken September 2018 was...

Nieuwe versie ISM Management-dashboard

Het ISM Managementdashboard maakt deel uit van het ISM-besturingsmodel. In het besturingsmodel worden de organisatiedoelen bestuurbaar gemaakt door ze uit te splitsen naar de Werkwijze (proces),...

René van der Horst, nieuwe consultant bij Servitect

In juni is René van der Horst begonnen als Senior Consultant IT Service Management om de vraag naar onze succesvolle ISM-methode en producten en diensten op te kunnen vangen. Inmiddels heeft hij...

Servitect en ISM groeien, doe je mee?

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode®. De laatste jaren hebben deze zich ontwikkeld tot de IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in...

Mix van ITSM-methoden populair

Wim Hoving heeft een artikel geschreven over de reden waarom een mix van ITSM-methoden populair is. Dit artikel is gepubliceerd bij Magazine AG Connect. Hij ziet bij IT-managers de wens dat ze graag...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000