fbpx
23 maart 2022

En de winnaars zijn… OBM en Compliancy

Samen met SrVision, o.a. organisator van het SrVision-FLOW-congres op 6 en 7 april, hebben wij een kort onderzoek gehouden naar de positie van IT Service Management. En hoewel we zeker niet zullen beweren dat het volledig wetenschappelijk onderbouwd is, zijn de meningen van meer dan 50 respondenten zeker relevant.

Een aantal conclusies

Uit onderstaande resultaten komt duidelijk naar voren dat Agile en Scrum breed geaccepteerd zijn en ook de komende jaren blijven doorgroeien.

De uitkomsten tonen ook de voortdurende groei van de toepassing van DevOps aan. In de komende jaren lijkt DevOps zelfs populairder te worden dan ITIL4. Maar de acceptatie van Organizational Behavior Management (OBM) stijgt relatief het snelste.

 

Gebruik methodes naast elkaar

Het onderzoek maakt ook zichtbaar dat organisaties zich niet beperken tot één IT service Management methode. De bij elkaar opgetelde percentages over 2 jaar van de toepassing van ITIL4, DevOps en ISM (67% + 47% en 61% =) 175% kan alleen maar betekenen dat organisaties deze methoden naast elkaar gebruiken of als overlappend beschouwen.

Maslov Piramide

En hoewel IT service Management erg belangrijk is, gaat de komende periode de meeste aandacht uit naar compliancy. Het lijkt op de Maslov Piramide, eerst veiligheid en dan de service en experience.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

Gidon van Dongen, nieuwe consultant bij Servitect

Servitect is heel succesvol met de ISM-methode en de bijbehorende producten en diensten zoals de ISM compliancy tool, het besturingsinstrument BI-dashboarding en games en opleidingen. Het succes van...

Remote werken zorgt voor meer flexibiliteit

Je hoort het regelmatig zeggen: "We zijn helemaal klaar met corona maar corona is nog niet klaar met ons". Het was dan ook een tegenvaller dat de 2e coronagolf ook daadwerkelijk doorzette en...

VNN start met ISM-methode

Verslavingszorg Noord Nederland zet zich in voor mensen die problemen ondervinden als gevolg van een verslaving. Verslaving op het gebied van alcohol, drugs, tabak, gokken of bijvoorbeeld gamen. VNN...

WATSON versterkt samenwerking met ISM-methode

WATSON & associates en Servitect werken al jaren succesvol samen als partners van de ISM-methode. Dit heeft vorm gekregen in een groot aantal ISM-invoeringen bij organisaties zoals Certe,...

ISM (proces)-managersdag

Een dag vol praktijkervaringen en een blik op de toekomst. Op 12 juni 2019 vindt de ISM (Proces)managersdag plaats in Het Oude Magazijn in Amersfoort. De praktijk van Agile Service Management staat...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000