fbpx
25 september 2020

Dit jaar geen events, maar daar stopt het niet…

We hebben het al onze klanten en relaties gevraagd: “Ga je onze evenementen in coronatijd ook bezoeken?”. Het resultaat is dat bijna iedereen graag de nieuwste informatie ontvangt over ISM en ITSM, maar ook dat op dit moment 65% van de doelgroep misschien of niet zou komen in verband met de huidige corona-situatie.

Voor ons reden onze live evenementen dit jaar niet door te laten gaan. Maar daar stopt het niet! Gezien de grote belangstelling gaan we online invulling geven aan de behoefte aan kennisdeling.

Drie actuele onderwerpen

Over de volgende 3 actuele onderwerpen willen we jullie dan ook informeren:

  • De toekomst en kansen van modern service management in de praktijk.
    De wereld van ITSM is de laatste jaren in een stroomversnelling geraakt. Agile, Lean, DevOps, ITIL4 zijn mooie ontwikkelingen. Co-creation, customer value, valuestreams, Technical and Organizational Debt, Flow zijn de termen die gebruikt worden. Hoe valt alles samen en wat zijn mogelijkheden om deze toe te passen.
  • Resultaatgerichte sturing op basis van het ITSM-besturingsmodel en BI-dashboarding.
    Hoewel veel IT-afdelingen claimen resultaatgericht te zijn, slagen de meesten hier niet goed in. Het ontbreken van een servicegericht besturingsmodel én een actueel inzicht in de serviceprestatie zijn hier oorzaken van. Toch zijn er voorbeelden hoe snel meer grip op de service prestatie gecreëerd kan worden. Door de toepassing van een gestructureerd besturingsmodel, gecombineerd met dashboarding die de prestaties actueel in beeld brengt, wordt de besturing steeds concreter en beter.
  • Het integreren van NEN7510, BIO of ISO27001 met procesmatig werken.
    Het voldoen aan compliancy-eisen zoals NEN7510, BIO en ISO27001 wordt steeds belangrijker. En niet alleen omdat de regels steeds strenger worden, maar ook omdat vanuit een professionele dienstverlening het noodzakelijk is de informatiebeveiliging op orde te hebben. De rol van de ICT-afdeling en haar diensten is daarin cruciaal. Om aan de eisen te voldoen is het nodig dat aangesloten wordt op de procesmatige werkwijze die, vaak van ITIL afgeleid, door de ICT wordt toegepast.

Twee informatievormen

We zullen deze informatie in 2 vormen aanbieden.
De eerste is de mogelijkheid om 1,2 of 3 onderwerpen in een 1-op-1 sessie te presenteren aan jou en indien gewenst ook je collega’s. Heb je belangstelling voor 1-op-1 presentatie, neem dan contact met ons op en we plannen je in voor een sessie.

De tweede mogelijkheid is kennis te nemen van de informatie door deel te nemen aan webinars die we per actueel onderwerp zullen organiseren.

  • Webinar “De toekomst en kansen van modern service management in de praktijk”
  • Webinar “Resultaatgerichte sturing op basis van het ITSM-besturingsmodel en BI-dashboarding”.
  • Webinar “Het integreren van NEN7510, BIO en ISO27001 met procesmatig werken”.

Heb je belangstelling voor één of meerdere van deze webinars, neem dan contact met ons op en we plannen je in voor een sessie.

Natuurlijk is het jammer dat we elkaar dit jaar niet live ontmoeten. Maar met deze oplossingen gaat het toch lukken kennis met je te delen.

Meer weten over de onderwerpen in dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

ISM 1-op-1 presentatie

Webinar “Hoe de IT-afdeling snel en duurzaam kan voldoen aan de BIO”

Veel IT-afdelingen in de overheid voelen de grote druk om aan de BIO te voldoen. Naast de al bestaande werkdruk om goede IT-diensten te leveren en te innoveren, worden steeds strengere eisen gesteld...

Uitdaging, 70% wil van “brandjes blussen” naar gestructureerde aanpak

Als gebruikerstevredenheid ons grote doel is en organisaties dit hoog in hun missie, visie, doelstelling hebben staan en we zien dat er bijna niet op gemeten en er beperkt op gestuurd wordt, dan komt resultaatgericht sturen van de IT-organisatie in een vreemd daglicht te staan.

Loop stage bij Servitect

Volg jij op dit moment een hbo-opleiding en wil je ervaring op doen op het gebied van audit, kwaliteit, informatiebeveiliging en risicobeheersing? Loop dan je stage bij Servitect!  Wat is Servitect?...

Is IT Service Management jouw passie? Versterk ons ISM-team!

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode . Deze hebben zich ontwikkeld tot de moderne IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in korte tijd...

ISM People vraagt 2 Ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk

Voor een relatie in de regio Utrecht zoeken we: 2 ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk Functie eisen: Ruime ervaring met de aansturing IT-processen Ervaring in een divers en snel...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000