ALRIJNE LIVE MET ISM-METHODE

Maandag 23 september jl. was het dan zover. Alrijne ging live met de eerste fase van de ISM-methode. De eerste verbeteringen en aanpassingen van de Alrijne processen zullen nu al merkbaar zijn. Zo stellen medewerkers van de afdeling servicecentrum I&A bij het maken van een melding andere/extra vragen en ontvangen klanten geoptimaliseerde updates over de voortgang van de melding. Ook is de manier van het maken van een melding veranderd. Dit wordt nu namelijk via de Selfservicedesk gedaan.
Natuurlijk ging dit niet van de ene op de andere dag. Drie intensieve maanden, inclusief vakantieperiode, gingen hier aan vooraf.
Wekelijks kwamen de diverse projectgroepen bij elkaar. De toekomstige procesmanagers bepaalden daarin per ISM-proces de Alrijne-inrichting.

Direct betrokken

De ICT-organisatie is heel direct betrokken geweest bij de verschillende verbetervoorstellen. Ze konden namelijk zelf stemmen in welke volgorde deze voorstellen uitgevoerd gaan worden. Hierdoor is de betrokkenheid van de medewerkers groot.

Vragenlijst verbetering dienstverlening

De dienstverlening wordt nu ieder kwartaal gemeten met een vragenlijst. Op die manier wordt er gevolgd wat goed gaat en waar verbeterpunten liggen. Het kwartaal daarop kan direct gemeten worden of er verbeteringen zijn. Iedereen komt één keer per jaar ‘aan de beurt’, per kwartaal ontvangt 25% van de medewerkers een uitnodiging van het servicecentrum I&A. Zo worden alle medewerkers betrokken bij het verbeteren van de processen bij Alrijne met de ISM-methode.

Meer weten over dit project? Neem contact op met de projectleider, Willem Buik.
T: +31(0)503050524
E: w.buik@servitect.com

ISM- en FSM-methode boek halen beide de bestsellerslijst!

Managementboek houd een bestsellerslijst bij. Het boek "De ISM-Methode" heeft daar 15 dagen in gestaan en daarbij uiteindelijk positie 88 bereikt. Inmiddels heeft ook de "FSM-methode" die lijst...

Eno: Aantoonbaar in control

De IT-afdeling van zorgverzekeraar Eno wilde in korte tijd o.a. de procesbeschrijvingen op orde hebben, en zochten hiervoor een pragmatische en snelle manier. Ze kozen voor de ISMmethode. De...

ISM-methode staat op Beurs Zorg & ICT 14 t/m 16 maart 2017

Op 14, 15 en 16 maart staat de ISM-methode weer op de beurs Zorg & ICT. Voor zowel IT als Medische Technologie is ISM de oplossing, o.a. door de noodzakelijke ondersteuning van NEN 7510 en...

Release 3.8 van de FSM- en ISM-methode is vrijgegeven

Servitect brengt 2 maal per jaar een update uit van de ISM- en FSM-methode. In elke release worden ervaringen van bestaande gebruikers en uitlopende invoeringstrajecten verwerkt. In release 3.8 van...

Integrale dienstverlening voor Stad Geel

In 2017 is de afdeling ICT van Stad Geel gaan werken met ISM. Na een succesvol traject is besloten de methode ook op de afdeling Patrimonium uit te rollen. Het Patrimonium coördineert alle...

ISM Masterclass

De ISM Masterclass is een training voor ervaren ITSM-consultants, procesmanagers en IT-managers, die hun kansen zelf willen creëren en daarmee aan hun succes willen bouwen. Kijk hier voor meer informatie.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

info@ismportal.nl
050 - 5791387