27 september 2019

ALRIJNE LIVE MET ISM-METHODE

Maandag 23 september jl. was het dan zover. Alrijne ging live met de eerste fase van de ISM-methode. De eerste verbeteringen en aanpassingen van de Alrijne processen zullen nu al merkbaar zijn. Zo stellen medewerkers van de afdeling servicecentrum I&A bij het maken van een melding andere/extra vragen en ontvangen klanten geoptimaliseerde updates over de voortgang van de melding. Ook is de manier van het maken van een melding veranderd. Dit wordt nu namelijk via de Selfservicedesk gedaan.
Natuurlijk ging dit niet van de ene op de andere dag. Drie intensieve maanden, inclusief vakantieperiode, gingen hier aan vooraf.
Wekelijks kwamen de diverse projectgroepen bij elkaar. De toekomstige procesmanagers bepaalden daarin per ISM-proces de Alrijne-inrichting.

Direct betrokken

De ICT-organisatie is heel direct betrokken geweest bij de verschillende verbetervoorstellen. Ze konden namelijk zelf stemmen in welke volgorde deze voorstellen uitgevoerd gaan worden. Hierdoor is de betrokkenheid van de medewerkers groot.

Vragenlijst verbetering dienstverlening

De dienstverlening wordt nu ieder kwartaal gemeten met een vragenlijst. Op die manier wordt er gevolgd wat goed gaat en waar verbeterpunten liggen. Het kwartaal daarop kan direct gemeten worden of er verbeteringen zijn. Iedereen komt één keer per jaar ‘aan de beurt’, per kwartaal ontvangt 25% van de medewerkers een uitnodiging van het servicecentrum I&A. Zo worden alle medewerkers betrokken bij het verbeteren van de processen bij Alrijne met de ISM-methode.

Meer weten over dit project? Neem contact op met de projectleider, Willem Buik.
T: +31(0)503050524
E: w.buik@servitect.com

Alrijne ISM-methode
NEN7510 Lust of Last

Webinar NEN7510, Lust of Last

We hebben een primeur. De laatste weken hebben we namelijk voor het eerst twee webinars gehouden. Deze hadden als onderwerp "NEN7510, Lust of Last". De reden hiervoor was dat de beurs Zorg & ICT...

Succesvolle Go-Live van ISM bij University of Luxembourg!

In juli is onze klant University of Luxembourg live gegaan met ISM. “De invoering is boven verwachting goed gegaan”, vertelt Servitect-consultant Rolf Smit enthousiast. De bijbehorende inrichting...

Livegang Fase I Ipse De Brugge

Na aanwezigheid op de jaarlijkse ISM Infodag, wist Richard de Wit, Manager IV, het zeker: Wij moeten wat met ISM! Nu, een jaar later, wordt de livegang gevierd. Samen Samenwerken September 2018 was...

Nieuwe inzichten opgedaan op Procesmanagersdag

‘Leuke en leerzame dag, weer een aantal nieuwe inzichten opgedaan’. Eén van de reacties op de Procesmanagersdag van gisteren. Procesmanagers konden ervaringen delen bij het toepassen van ISM en...

MeetUp Functional / Integrated Service Management

ICT: stabiliteit vs.innovatie. Dit is het thema van de MeetUp Functional/Integrated Service Management (FSM/ISM) op 28 september 2017 in Breda. Het wordt georganiseerd door De IT Regisseur, partner...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

info@ismportal.nl
050 - 5791387

WEBINAR RESULTAAT GERICHTE STURING

 

op basis van het ITSM-besturingsmodel en BI-dashboarding

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

Date: 26 januari

Time: 10.00-11:00

Host: Wim Hoving