ALRIJNE LIVE MET ISM-METHODE

Maandag 23 september jl. was het dan zover. Alrijne ging live met de eerste fase van de ISM-methode. De eerste verbeteringen en aanpassingen van de Alrijne processen zullen nu al merkbaar zijn. Zo stellen medewerkers van de afdeling servicecentrum I&A bij het maken van een melding andere/extra vragen en ontvangen klanten geoptimaliseerde updates over de voortgang van de melding. Ook is de manier van het maken van een melding veranderd. Dit wordt nu namelijk via de Selfservicedesk gedaan.
Natuurlijk ging dit niet van de ene op de andere dag. Drie intensieve maanden, inclusief vakantieperiode, gingen hier aan vooraf.
Wekelijks kwamen de diverse projectgroepen bij elkaar. De toekomstige procesmanagers bepaalden daarin per ISM-proces de Alrijne-inrichting.

Direct betrokken

De ICT-organisatie is heel direct betrokken geweest bij de verschillende verbetervoorstellen. Ze konden namelijk zelf stemmen in welke volgorde deze voorstellen uitgevoerd gaan worden. Hierdoor is de betrokkenheid van de medewerkers groot.

Vragenlijst verbetering dienstverlening

De dienstverlening wordt nu ieder kwartaal gemeten met een vragenlijst. Op die manier wordt er gevolgd wat goed gaat en waar verbeterpunten liggen. Het kwartaal daarop kan direct gemeten worden of er verbeteringen zijn. Iedereen komt één keer per jaar ‘aan de beurt’, per kwartaal ontvangt 25% van de medewerkers een uitnodiging van het servicecentrum I&A. Zo worden alle medewerkers betrokken bij het verbeteren van de processen bij Alrijne met de ISM-methode.

Meer weten over dit project? Neem contact op met de projectleider, Willem Buik.
T: +31(0)503050524
E: w.buik@servitect.com

14 december 5e ISM Masterclass van 2016

Op 14 december zal de 5e ISM Masterclass van dit jaar worden gegeven. De Masterclass wordt weer gegeven op een locatie in de rustieke omgeving van de Holterberg. Er gaan 12 deelnemers mee...

ISM- en FSM-methode boek halen beide de bestsellerslijst!

Managementboek houd een bestsellerslijst bij. Het boek "De ISM-Methode" heeft daar 15 dagen in gestaan en daarbij uiteindelijk positie 88 bereikt. Inmiddels heeft ook de "FSM-methode" die lijst...

ISM goes to Luxembourg

Servitect heeft een nieuwe opdracht binnen gekregen. We mogen bij de University of Luxembourg een ISM-invoering gaan doen! Deze opdracht is door ons verworven in goede samenwerking met onze...

Eerste klus voor ISM-people!

Mammoet heeft in 2012 besloten om te gaan werken met ISM. In dat jaar is begonnen met de ISM-invoering, in combinatie met de Theory of Constraints module. Vanaf het begin leidde dit tot versnelde...

Vernieuwde samenwerking, nieuwe partner

Na 11 maanden plezierig binnen Servitect te hebben samengewerkt, zijn Servitect en Jan van Marum tot het inzicht gekomen dat onze kwaliteiten beter tot hun recht komen in een samenwerking op...

ISM Masterclass

De ISM Masterclass is een training voor ervaren ITSM-consultants, procesmanagers en IT-managers, die hun kansen zelf willen creëren en daarmee aan hun succes willen bouwen. Kijk hier voor meer informatie.

ISM Infodag 2019

ISM infodag 2019

Tijdens de ISM Infodag op 10 december ontdekt u laatste trends op het gebied van ITSM. Ook is er volop gelegenheid tot netwerken. Zo komt u gemakkelijk in gesprek met professionals die u verder kunnen helpen met verschillende IT-doelstellingen en uitdagingen. Deelname aan het evenement is gratis.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

info@ismportal.nl
050 - 5791387