fbpx

ISM Masterclass

Voor wie is de ISM Masterclass bedoeld?

De ISM Masterclass is dé leiderschapstraining voor IT-, procesmanagers en ITSM-consultants. Het doel van de ISM Masterclass is om de deelnemers een grondig inzicht te bieden in het vakgebied IT-servicemanagement, en de ontwikkeling die dit vakgebied doormaakt. Ook krijgt de deelnemer een grondig inzicht in de rol die ISM hierin speelt. Dit inzicht is het begin van beheersen. De Masterclass gaat daarbij in op de belangrijkste uitgangspunten van ISM.

Opleidingsresultaat
IT-servicemanagement is enorm in beweging. Dit vergt veel van de leiders. Hoe creëer je een omgeving waarin IT-diensten worden geleverd die aan hoge klantverwachting voldoet? Welke eisen stelt dat aan de operatie, maar ook aan de tactische en strategische inzet?

Hoe gebruik je optimaal ITIL, DevOps, Agile, Lean, Kanban, OBM. Hoe ga je om met Customer Value, Dienend Leiderschap, Co-creation, positive reïnforcement, de verandertrechter, sequentieel werken? Hoe combineer je functioneel en technische beheer? Onderwerpen die een moderne leider in de IT moet kennen en kunnen hanteren.

De Masterclass geeft de deelnemers inkijk in Leiderschap in Modern Service Management. Op gestructureerde wijze worden aan de hand van de ISM-methode alle ontwikkelingen aan elkaar gerelateerd en krijg je handvaten hoe hier praktisch mee om te gaan.

Leiders in IT moeten een omgeving creëren waarin de professionals maximaal kunnen presteren. In IT-organisaties is Modern Service Management onmisbaar, als leider heb je daarom een diepgaand en grondig inzicht nodig in het vakgebied van IT-servicemanagement.

Praktische informatie
De ISM Masterclass duurt 3 aaneengesloten dagen, verdeeld over 8 dagdelen. Er zijn per Masterclass 15 plaatsen beschikbaar. Deelnemers die een ISM Masterclass succesvol hebben doorlopen ontvangen een certificaat, en worden opgenomen in het ISM-register. Daarnaast krijgen ze, indien ze de opleiding aan hun LinkedIn-profiel toevoegen, de bijbehorende certificaat badge op hun LinkedIn-profiel getoond. De kosten voor de ISM Masterclass bedragen € 3.250,- per deelnemer, exclusief BTW. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, twee overnachtingen, en alle overige verblijfskosten.
Niveau: HBO.

Samenvatting

Waarom

Leiders in IT moeten een omgeving creëren waarin de professionals maximaal kunnen presteren. In IT-organisaties is Modern Service Management onmisbaar, als leider heb je daarom een diepgaand en grondig inzicht nodig in het vakgebied van IT-servicemanagement.

Wie

De ISM Masterclass is gericht op (IT-)managers, procesmanagers, teamleiders en consultants.

Wat

Een actieve en inspirerende Masterclass van 3 aaneengesloten dagen, gevuld met training, discussie, oefeningen en gesprekken. Met maximaal 15 deelnemers. Deelnemers die een ISM Masterclass succesvol hebben doorlopen ontvangen een certificaat en kunnen worden opgenomen in het ISM-Register.

Waar

In de prachtige natuur van de Holterberg staat het Hotel Restaurant Hoog Holten. In deze rustgevende en mooie omgeving gaan we samen intensief aan het werk.

Hoeveel

De investering voor de Masterclass is € 3.250,- per deelnemer, exclusief BTW en inclusief twee overnachtingen en alle overige verblijfskosten.

Inschrijven

U kunt zich voor de Masterclass  inschrijven via het inschrijfformulier.

Contact

Heeft u vragen over de ISM Masterclass, neemt u dan gerust contact met ons op:

De hoofddocenten
Wim Hoving
Hij staat bekend om zijn confronterende verhalen, zijn hekel aan heilige huisjes en zijn innoverende drang om IT-servicemanagement dienstbaar te laten zijn aan de business. Al ruim 20 jaar is hij actief bij vele servicemanagement-invoeringen. De laatste 10 jaar vooral middels de mede door hem ontwikkelde ISM- en FSM-methode. Zijn drive is beheerorganisaties grip geven op hun werkwijze, zodat ze tevreden klanten krijgen en behouden. Leren werken en groeien met één servicegerichte geïntegreerde werkwijze. Teams laten doorgroeien tot professionele serviceleveranciers.
Wim spreekt regelmatig over ITSM, schrijft boeken, publiceert artikelen en blogs en leidt samen met Robbert-jan van Lippevelde de ISM Masterclasses.

Robbert-jan van Lippevelde
Verantwoordelijk voor de kwaliteit van de Servitect dienstverlening en de doorontwikkeling van de FSM- en ISM-invoeringsmethode. Auteur van de ISM-Invoeringsmethode. Hoofdontwikkelaar van de ISM-compliancytool. Daarnaast als projectleider, trainer of verandermanager betrokken bij vele verander trajecten naar een succesvolle dienstverlenende organisaties o.b.v. de FSM- en ISM-methode.

 

Opleidingsagenda

SEPTEMBER 2022

ISM Foundations - Servitect, S2M Amersfoort, 28 september en 5 oktober.

NOVEMBER 2022

ISM Foundations - Servitect, Online/Teams, 10 en 17 november.

ISM Masterclass - Servitect, Holten, 22, 23 en 24 november.

MAART 2023

ISM Masterclass - Servitect, Holten, 7, 8 en 9 maart.

ISM Foundations - Servitect, S2M Amersfoort, 15 en 22 maart.

APRIL 2023

ISM Masterclass - Servitect, Holten, 11, 12 en 13 april.

SM Masterclass - Servitect, Holten, 26, 27 en 28 april.

MEI 2023

ISM Foundations - Servitect, S2M Amersfoort, 17 en 24 mei.

SEPTEMBER 2023

ISM Foundations - Servitect, S2M Amersfoort, 13 en 20 september.

NOVEMBER 2023

ISM Masterclass - Servitect, Holten, 14, 15 en 16 november.

ISM Foundations - Servitect, Online/Teams, 22 en 29 november.

Hoge waardering

De Masterclass wordt consequent zeer hoog gewaardeerd: de laatste 21 masterclasses werden beoordeeld met een gemiddelde van 8.4.

 

Reacties van deelnemers:

“Wat een energie! Geweldig hoe Wim iedereen de volle 3 dagen bij de les kon houden. Wim kon alles uit zijn hoofd vertellen en waar nodig werd hij bijgestaan door sidekick Rolf. Goede combinatie! Iedereen die iets met ICT-processen doet, zou deze Masterclass moeten volgen.”

– Jeroen van Wijngaarden –
ROC Midden Nederland

“ISM is PROFESSIONEEL BEHEER en geen bureaucratie!”

– Wim Wubs –
Koninklijke Visio

“De training is geschikt voor iedereen die werkzaam is binnen een IT-afdeling en die inzicht wil krijgen in de werkwijze van de afdeling. Daarbij wordt gekeken naar de aansturing van de afdeling, maar ook naar de onderliggende processen en de gevolgen van het procesmatig werken in een afdeling”.

– Deelnemer ISM Masterclass –

“Deze training geeft inzicht in de wijze waarop een dienstverlenende afdeling aangestuurd kan worden. Het gaat niet alleen over IT-organisaties, maar over dienstverlening in het algemeen.”

– Deelnemer ISM Masterclass –

 


Margreet van den Bogaert, Lucero IT Control:

“Weer een fantastische masterclass. Ik kan het beamen, want ik was erbij. Leerzaam, herkenbaar en bijzonder interessant!”


Robert-Jan Jacobs, De IT Regisseur:

“Pragmatische inzicht gevende training.”


Jack Knubben, Atrium MC:

“Diepgaand en zeer verhelderend.”


Diderik Lock, Lock Business:

“Inspirerend”


Rob Smit, VCD:

“Bedankt voor de enthousiaste en inspirerende dagen.”


Wouter Stoit, Dienst Uitvoering Onderwijs/DUO:

“ISM is een lifestyle.”


Robert Lammé, TwinBizz:

“De professionele en pragmatische wijze om Service Management Processen a la ITIL in uw organisatie te implementeren.”


Marten Vogelaar, Capgemini:

“ISM: Integreren, Samenbrengen, Meedoen.”


Jan Heunks, MCS:

“Ondanks ruime kennis en ervaring van IT Service Management, vanuit de pragmatiek van het framework en de methode, een must voor manager van de toekomst.”


Barrie van Haarlem, VCD Infra Solutions:

“ISM Masterclass, omdat je toch niet echt dacht dat je alles al wist?”


Geert van Atteveld, De IT Regisseur:

“Concreet, toepasbaar en inspirerend.”

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000