fbpx

ISM Foundation 2023: het praktische alternatief voor ITIL

Meer dan 1.500 cursisten, waardering 8+

Een succesvol samenwerkend team heeft één doel, taal en basiswerkwijze. De ISM-foundationtraining levert de basiskennis die daarvoor nodig is.

De taal die in IT-afdelingen wordt gesproken is traditioneel gevormd door ITIL en in toenemende mate door DevOps. In de ISM-Foundationtraining wordt de uitgebreide ITIL-kennis met o.a. 34 practices compact gebundeld in de 7 basisprocessen die in iedere IT-afdeling voorkomen. Door deze focus komt de nadruk op die onderwerpen en praktische begrippen die dagelijks worden gebruikt. De kern van modern service management komt in een logische samenhang aan de orde zoals de processen, Customer Value, DevOps, etc en voorzien van praktische tips en tricks door trainers met uitgebreide praktijkervaring. Door de nuchtere uitleg krijgen de deelnemers inzicht in de samenhang van de werkzaamheden van de IT-afdeling en leren één begrippenkader en taal te hanteren. ISM is de basis voor de toepassing van ITIL en DevOps, beperkt zich tot de kern van IT Service Management en is daarmee het praktische alternatief.

Opleidingsresultaat
Een succesvol samenwerkend team herkent het doel van IT-dienstverlening en de werkwijze die daar toe leidt. Ze spreekt één taal en heeft hetzelfde begrippenkader. Het aanleren van deze basiskennis is het gevolg van deze praktische ISM-Foundation training.

De werkwijze van IT-afdelingen is gevormd door ITIL, maar in de loop van de jaren zijn daar allerlei methoden, technieken en werkwijzen aan toe gevoegd, zoals DevOps, Agile, Lean en Experience Management. Hiermee is het vakgebied steeds volwassener geworden. We spreken daarom ook van Modern Service Management. In ISM komt dit samen in een praktische en toepasbare vorm samen. Het Operating model beschrijft hoe de dienstverlening tot stand komt. Dit omvat onder andere het procesmodel met de 7 basisprocessen en de 3 waardestromen (valuestreams), maar ook de inrichting van de organisatie en de rol van de klant en toeleveranciers.

Ook komt het Besturingsmodel aan de orde: Hoe wordt een IT-organisatie bestuurd, wat zijn de doelen en hoe herken je de resultaten en hoe kan een organisatie groeien in kwaliteit.

Praktische informatie
De ISM Foundation training duurt 4 dagdelen. De training wordt via open inschrijving zowel online en alsook onsite  gegeven. Ook kan de training in-house plaats vinden.
Per onsite training zijn 6 tot 15 plaatsen beschikbaar.  Deelnemers aan een ISM Foundation training kunnen de training afsluiten met een optioneel en onafhankelijk ISM Foundation examen.

Samenvatting

Waarom

Kennis is de basis van succesvol presteren. Wie over goede ITSM-kennis beschikt zal beter presteren en ook beter samenwerken met zijn collega’s die dezelfde kennis hebben. Sneller werken, met minder discussie en overleg.

Hoe

In een 2-daagse training komen alle onderdelen aan bod. Niet alleen in de klassikale lesvorm, maar ook door groeps- en individuele oefeningen. De docenten komen allemaal uit de praktijk, hebben ervaren hoe ISM werkt en beschikken over veel praktijkvoorbeelden. Dit levert een hoog gewaardeerde training op.

De ISM Foundation training is een goede voorbereiding op het (optionele) ISM Foundation examen. Met de aanvullende examentraining ben je optimaal voorbereid.

Wie

Iedereen die werkzaam is in een IT-organisatie weet dat het belangrijk is dat we allemaal dezelfde taal spreken. De training is daarom gericht op die mensen die een rol hebben in een IT-beheerorganisatie.

Waar

De training wordt door verschillende opleiders aangeboden in een open inschrijvingstraining voor online en onsite. Ook kan de training in-house voor 6 tot 15 personen worden georganiseerd.

Hoeveel

De investering voor de tweedaagse open inschrijving is € 975,- inclusief cursus boek. De investering voor een tweedaagse in-house training is vanaf € 352,- per persoon.

Examen

De ISM Foundation training is een goede voorbereiding op het (optionele) ISM Foundation examen. Met de aanvullende examentraining ben je optimaal voorbereid. Het examen wordt afgenomen door instituut VanHaren Learning Solutions.

Contact

Heb je vragen over de ISM Foundation training, neem dan gerust contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden:

 

 

Opleidingsagenda

JANUARI 2023

ISM Foundation - Servitect, Online 18 en 25 januari.

FEBRUARI 2023

ISM Foundation - Servitect, Onsite, 8 en 15 februari.

ISM Foundation Bridge - Servitect, Online, 13 februari.

MAART 2023

ISM Masterclass - Servitect, Holten, 7, 8 en 9 maart.

ISM Foundation - Servitect, Online, 8 en 15 maart.

ISM Foundation Bridge - Servitect, Online, 13 maart.

ISM Foundation - Servitect, Onsite, 29 maart en 5 april.

APRIL 2023

ISM Foundation - Servitect, Online, 19 en 26 april.

ISM Foundation Bridge - Servitect, Online, 3 april.

MEI 2023

ISM Foundation - Servitect, Onsite, 10 en 17 mei.

ISM Foundation Bridge - Servitect, Online, 15 mei.

ISM Foundation - Servitect, Online, 31 mei en 7 juni.

JUNI 2023

ISM Foundation Bridge - Servitect, Online, 5 juni.

ISM Masterclass - Servitect, Holten, 6, 7 en 8 juni.

ISM Foundation - Servitect, Onsite, 21 en 28 juni.

ISM Foundation Bridge - Servitect, Online, 26 juni.

SEPTEMBER 2023

ISM Foundation - Servitect, Online, 6 en 13 september.

ISM Masterclass - Servitect, Holten, 26, 27 en 28 september.

ISM Foundation - Servitect, Onsite, 27 september en 4 oktober.

NOVEMBER 2023

ISM Foundation - Servitect, Online, 1 en 8 november.

ISM Masterclass - Servitect, Holten, 14, 15 en 16 november.

ISM Foundation - Servitect, Online, 22 en 29 november.

DECEMBER 2023

ISM Foundation - Servitect, Online, 6 en 13 december.

ISM Foundation Training Examen Servitect ISM Portal
ISM Foundation Training Examen Servitect ISM Portal

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000