Blog
De ideeën en oplossingen in deze blog-artikelen maken deel uit van de ISM-methode. Deze methode biedt een IT-organisatie een volledig geïntegreerde werkwijze. Een werkwijze op zowel strategische, tactisch en operationeel niveau. In ISM zijn de meest praktische ideeën uit ITIL®, Lean, DevOps en OBM geïntegreerd in één compact en toepasbaar framework. Het ISM-gedachtengoed is als open source vrij en universeel toepasbaar. Deze teksten zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen met bronvermelding vrijelijk verspreid worden.

De vijf belangrijkste IT-servicemanagement trends van 2020
Een nieuw jaar is altijd een goed moment om te kijken welke IT-trends en -ontwikkelingen hoog op de agenda staan. We hebben daarom laten onderzoeken welke IT-Service Management trends IT-managers in 2020 en in de nabije toekomst belangrijk vinden. Uit de antwoorden...

ISM training en games: zes manieren om je kennis te vergroten
Snel je kennis van ISM vergroten? We bieden diverse opleidingsmogelijkheden, van ISM training op foundation-niveau tot masterclasses en gaming.

Haal het maximale uit ISM met het modulaire ISM-ecosysteem
De ISM methode is een compacte manier om je IT service management in te richten. In deze blog leggen we uit hoe je daar optimaal gebruik van maakt.

6 uitdagingen en oplossingen voor de IT-manager
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor de moderne IT-manager en welke oplossingen zijn er? Een goed service management systeem is alvast onmisbaar.

Zes wensen van de IT-manager voor succesvol service management
De rol van IT in organisaties is continu in ontwikkeling. Wat heb je nu écht nodig om van je IT service management een goed geoliede machine te maken? Lees het in deze blog!

Hoe vermijd je de grootste valkuilen van ITIL service management?
Met 34 best practices is ITIL allang niet meer lean te noemen. Dus hoe vermijd je de grootste valkuilen van ITIL service management? Lees het hier!

Maak ITIL eenvoudig, beheersbaar en agile met ISM
Als IT-manager wil je grip op processen. ITIL wordt veel gebruikt maar is complex. Houd ITIL-processen eenvoudig, beheersbaar en agile met de juiste aanpak.

Vijf servicemanagement succesfactoren. Saai, of simpel én succesvol?
Service Management is belangrijker dan ooit. Dit zijn de 5 factoren voor een optimale integratie van IT-dienstverlening in je organisatie.

Is de IT-manager de bottleneck?
Ik hoor IT-managers vaak terecht verzuchten dat hun teams niet functioneren, de klant niet begrijpen en niet in staat zijn om flexibel te reageren. Wat ik jammer vind is dat de IT-manager het probleem wel ziet, maar zichzelf te vaak niet als onderdeel van het probleem...

De verandertrechter: agile naar onbewust bekwaam
De essentie van service management is niet de werkwijze, maar het gedrag van mensen. Gedrag dat leidt tot Customer Value, oftewel klantwaarde. De operationele werkwijze is namelijk altijd het gevolg van gedrag. Een verandering in werkwijze vraagt daarom om een...
De vijf belangrijkste IT-servicemanagement trends van 2020
Een nieuw jaar is altijd een goed moment om te kijken welke IT-trends en -ontwikkelingen hoog op de agenda staan. We hebben daarom laten onderzoeken welke IT-Service Management trends IT-managers in 2020 en in de nabije toekomst belangrijk vinden. Uit de antwoorden...
ISM training en games: zes manieren om je kennis te vergroten
Snel je kennis van ISM vergroten? We bieden diverse opleidingsmogelijkheden, van ISM training op foundation-niveau tot masterclasses en gaming.
Haal het maximale uit ISM met het modulaire ISM-ecosysteem
De ISM methode is een compacte manier om je IT service management in te richten. In deze blog leggen we uit hoe je daar optimaal gebruik van maakt.
6 uitdagingen en oplossingen voor de IT-manager
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor de moderne IT-manager en welke oplossingen zijn er? Een goed service management systeem is alvast onmisbaar.
Zes wensen van de IT-manager voor succesvol service management
De rol van IT in organisaties is continu in ontwikkeling. Wat heb je nu écht nodig om van je IT service management een goed geoliede machine te maken? Lees het in deze blog!
Hoe vermijd je de grootste valkuilen van ITIL service management?
Met 34 best practices is ITIL allang niet meer lean te noemen. Dus hoe vermijd je de grootste valkuilen van ITIL service management? Lees het hier!
Maak ITIL eenvoudig, beheersbaar en agile met ISM
Als IT-manager wil je grip op processen. ITIL wordt veel gebruikt maar is complex. Houd ITIL-processen eenvoudig, beheersbaar en agile met de juiste aanpak.
Vijf servicemanagement succesfactoren. Saai, of simpel én succesvol?
Service Management is belangrijker dan ooit. Dit zijn de 5 factoren voor een optimale integratie van IT-dienstverlening in je organisatie.
Is de IT-manager de bottleneck?
Ik hoor IT-managers vaak terecht verzuchten dat hun teams niet functioneren, de klant niet begrijpen en niet in staat zijn om flexibel te reageren. Wat ik jammer vind is dat de IT-manager het probleem wel ziet, maar zichzelf te vaak niet als onderdeel van het probleem...
De verandertrechter: agile naar onbewust bekwaam
De essentie van service management is niet de werkwijze, maar het gedrag van mensen. Gedrag dat leidt tot Customer Value, oftewel klantwaarde. De operationele werkwijze is namelijk altijd het gevolg van gedrag. Een verandering in werkwijze vraagt daarom om een...
ISM Portal
Zernikepark 4
9747 AN Groningen
Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden
info@ismportal.nl
088 - 2034000